پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
فاطمه معصومه

حوزه/ پرداخت شاعرانه به سیره و سلوک سیاسی-اجتماعی حضرت معصومه سلام الله علیها در قالب موضوعاتی چون جهاد، هجرت از مدینه به قم، ولایت پذیری و... از محورهای کنگره ملی شعر فاطمی می باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  این کنگره با محوریت پرداخت شاعرانه به جایگاه حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به عنوان دختر، خواهر و عمه امام معصوم و سیر و سلوک شخصی این بانوی بزرگوار در قالب موضوعاتی چون کرامت، حجاب و عفاف، آزادی، علم آموزی و… پرداخت شاعرانه به سیره و سلوک سیاسی-اجتماعی حضرت در قالب موضوعاتی چون جهاد، هجرت از مدینه به قم، ولایت پذیری و…پرداخت شاعرانه به نقش شهر مقدس قم در پیروزی انقلاب اسلامی با محوریت حرم بانوی کرامت به عنوان نماد عشق به ولایت، نماد مبارزه به دشمنان ولایت، نماد قرارگیری در دایره توحید و عبودیت و… می باشد.

خاطر نشان می شود موضوع ویژه این کنگره ملی، هجرت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها از مدینه به قم می باشد.

لازم به ذکر است بخش های این کنگره اعم از شعر کلاسیک(غزل، قصیده، مثنوی و…)، کوتاه نوشت(سپید، نیمایی، رباعی، دو بیتی، هایکو، سه گانی و… می باشد که علاقه مندان می توانند با این سبک ها آثار خود را ارسال نمایند.

مهلت ارسال آثار تا ۲۰ خرداد ماه بود و قابل تمدید نمی باشد و علاقه مندان می توانند آثار خود را در تارنمای keramat.amfm./ir/fop به ثبت برسانند.

خاطر نشان می شود اختتامیه نیز در دهه کرامت با حضور تولیت حرم بانوی کرامت و اعطای تندیس کنگره و هدیه نقدی به مبلغ ده ملیون ریال به چهارده برگزیده برگزار خواهد شد.

علاقه مندان جهت اطلاعات بیشتر می توانند به صفحات مجازی کنگره به نشانی fatemi_poem@ مراجعه و یا با شماره تماس دبیرخانه ۰۹۳۸۰۳۷۸۹۴۱ تماس حاصل نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha