جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تحول خواهی

حوزه/ پژوهشگر و مدرس دانشگاه تصریح کرد: روحیه تحول خواهی، لازمه تداوم موفقیت های کشور در گام دوم انقلاب و حفظ دستاوردهای ارزشمند نظام و انقلاب است.

بهجت السادات شهرتاش، پژوهشگر و مدرس دانشگاه  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این که تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری می طلبد که همواره دستاوردها و برکات روحیه تحول خواهی در جامعه تبیین و تشریح شود، اظهار داشت: برخی افراد جامعه به جهت این که خودشان متصدی هستند یا به نحوی از اوضاع مطلع هستند، در جریان تحولات می باشند اما عده ای نیز به جهت غفلت یا تغافل و یا دچار شدن به روزمرگی نسبت به این مسایل اشراف چندانی ندارند که باید به نحوی به آن ها متذکر شد که جامعه ما بعد از پیروزی انقلاب چه تحولاتی داشته و مهم تر این که چرا امروز رهبر و سکاندار آن همچنان بر لزوم حفظ روحیه تحول خواهی تأکید می فرمایند.

وی افزود: از آن سو باید توجه داشت که دشمنان و بدخواهان این ملت و مملکت، نمی خواهند که در این کشور به تحولات و ضرورت تحول خواهی توجهی صورت گیرد که در مواجهه با چنین جریانی باید به تأسی از روش و سیره امام و رهبری، کاری کرد که همچنان روحیه و انگیزه تحول خواهی در جامعه زنده و پاینده باشد.

این استاد دانشگاه همچنین گفت: ما باید همچنان این رویکرد تحولی را دنبال کنیم، کما این که رهبر معظم انقلاب نیز به مناسبت های مختلف این مهم را متذکر شده و خواستار تحقق زمینه ها و بسترهای این موضوع شده اند.

وی خاطرنشان کرد: برخلاف برخی القائات یأس آلود، در طول بیش از چهار دهه از ابتدای انقلاب تاکنون، کشور ما پیشرفت های چشمگیری داشته، کما این که از یک کشور گوش به فرمان آمریکا و نظام استکباری در رژیم سابق به یک کشور پیشرو در عرصه های مختلف دانشی و یک قدرت بزرگ منطقه ای در نظام جمهوری اسلامی تبدیل شده ایم و ما امروز نه تنها در عرصه های نظامی بلکه در بسیاری از زمینه های علمی و پزشکی و فناوری و غیره حرف های زیادی برای گفتن در دنیا داریم.

 شهرتاش همچنین گفت: این موفقیت ها و دستاوردها همه محصول نگاه و دیدگاه تحول خواهانه و تحول گرایانه بوده و مهم این است که از طریق ابزارهای رسانه ای و کارهای فرهنگی، ضرورت تقویت این روحیه تحول خواهی همچنان در جامعه به منظور نیل به رشد و پیشرفت های آتی، احساس شود.

وی بیان داشت: سال هاست که مقام معظم رهبری بر جنبش علمی و نرم افزاری در کشور تأکید کرده و خواستار تقویت هسته های علمی دانش بنیان و فعالیت های چشمگیر علمی و فرهنگی با روحیه و رویکرد تحولی هستند و حقیقتاً اگر ما بخواهیم که موفقیت های انقلاب در گام دوم تداوم داشته باشد، نباید از مشکلات موجود و نقص ها و فشارها بهراسیم بلکه باید هوشمندانه برای غلبه بر آن ها برنامه داشته باشیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha