جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مریم دل افکار

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان فارس با اشاره به اهمیت جایگاه ولی فقیه در هدایت جوامع بشری و نیز ملاک بودن ابلاغ این جایگاه رفیع در اکمال دین اسلام، گفت: از عموم پژوهشگران حوزوی و غیرحوزوی تقاضا می کنم توجه ویژه ای به مباحث پژوهشی مرتبط با این موضوع مهم و ترجمه آثار فاخر به زبان های مختلف دنیا داشته باشند.

مریم دل افکار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز، با بیان اینکه عطش جوامع بشری اروپایی با چشم پوشی از جغرافیا، اقلیم و اعتقادات خاصشان به عدالت و یا شخصیت های بارزی نظیر حضرت امام خمینی(ره) به عنوان حامی مظلومان جهان موجب روی آوردن آنان به مبانی مهم شیعی از جمله لزوم اعتقاد به حضور ولی مقتدر و مدبر و زمان شناس شده است، اظهار داشت: بدین طریق در اثر آشنایی با مبانی مهم شیعی می توان زمینه های هدایت و تشرف بسیاری را به مذهب تشیع و در معنای عام تر اسلام فراهم آورد.

وی در ادامه با بیان اینکه پژوهش در عرصه ولی شناسی از اوجب واجبات برای پژوهشگران حوزوی به شمار می رود، اضافه کرد: مهمترین وظیفه پژوهشگران مسلمان خلق آثار فاخر پژوهشی با موضوعاتی بنیادی نظیر ولی شناسی است و در این میان رسالت سنگین تر از آن پژوهشگران حوزوی است که داعیه دار عرصه هدایتند.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران فارس عنوان کرد: بی تردید آنچه عطش جوامع غربی را به مبانی شیعی اثبات می کند حرص مثال زدنی آنان به مطالعه کتب شهید مطهری(ره) و یا اشتیاق وصف ناپذیرشان نسبت به شخصیت شناسی حضرت امام خمینی(ره) است.

وی در پایان از اعلام آمادگی پژوهشگران مقطع عالی جهت همکاری با صدا و سیمای مرکز استان فارس در زمینه تدوین گاه شمار انقلاب اسلامی فارس خبر داد و گفت: به زودی تفاهم نامه پژوهشی با سازمان صدا و سیما در این زمینه منعقد خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha