پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 904142
۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
علامہ سید نیاز حسین نقوی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سید نیاز حسین نقوی گفت: امام (ره) هم متقی بودند و هم خداوند به او جرأت و شجاعت داده بود که در تبلیغ دین و ترویج اسلام غیر از خداوند از هیچ قدرتی نترسد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین سید نیاز حسین نقوی، نائب رئیس وفاق المدارس شیعه و شورای همبستگی ملی پاکستان به مناسبت سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) در گفت گو با خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه دیدگاه و تحلیل خود را درباره تحولات اخیر منطقه و ویژگی های امام راحل (ره) و نقش انقلاب اسلامی در منطقه بیان کرد.

متن گفتگو به شرح زیر تقدیم می شود:

الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ ۗ وَکَفَیٰ بِاللَّهِ حَسِیبًا

حجت الاسلام و المسلمین نقوی بااشاره به آیه فوق گفت: خرداد ماهی است که در آن بزرگترین شخصیت معاصر عالم اسلام، رهبر آزادگان جهان امام خمینی رحمه الله رحلت یافت.

خداوند متعال از میان مردم خود پیامبران (ع) و پیامبر اسلام(ص) و پس از آن امیرالمؤمنین حضرت علی علیه سلام، پس از آن حضرت فاطمه زهرا و ائمه معصومین (ع) و امام زمان (عج) را برای تبلیغ دین انتخاب نمود و اکنون به نیابت از حضرت حجت (عج) مراجع عظام درحال خدمت به دین اسلام هستند ، خداوند همه ی مراجع را حفظ کند.

اگر مبلغ خودش تقوی نداشته باشد، تبلیغ او هیچ تاثیری در جامعه و مردم نخواهد داشت

وی افزود: در آیه ای که بیان شد، خداوند به دو ویژگی از این شخصیت‌ها اشاره می کند، ویژگی اول: "وَیَخْشَوْنَهُ"، که این ویژگی از آن کسی است که متقی و پرهیزگار است. خشیت الهی، خوف الهی و اطاعت خداوند در او وجود دارد و برای شخص مبلغ که مسئولیت او تبلیغ دین مبین اسلام و رساندن پیام الهی به مردم است باید اول خود متقی و پرهیزگار باشد.


نائب رئیس وفاق المدارس شیعه پاکستان ادامه داد: اگر مبلغ خودش تقوی نداشته باشد، تبلیغ او هیچ تاثیری در جامعه و مردم نخواهد داشت، در اصطلاح طلبگی " فاقد شئ مطیع شئ نمی‌شود" ؛ پس ویژگی اول این است که از پیامبران(ع) گرفته تا مراجع تقلید باید "وَیَخْشَوْنَهُ" باشند.

این روحانی برجسته پاکستان گفت: ویژگی دوم این است که "وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ" علاوه بر این که خودش متقی و پرهیزگار باشد، در تبلیغ دین غیر از خداوند از هیچ کس نترسد، در دنیا مردمانی هستند که متقی هستند، پرهیزگارند، اهل علم هستند ، شب‌ها نماز می‌خوانند و روزها روزه می‌گیرند، اما اگر بخواهد جایی حرف حق را بزنند یا علیه جبهه کفر بخواهد بایستند ، خودشان را کنار می‌کشند، اما بزرگان شیعه و مراجع تقلید هم مصداق وَیَخْشَوْنَهُ هستند و هم وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ و اگر بخواهیم مصداق این آیه را در غیر معصومین پیدا کنیم، مثلا در زمان فعلی که ما دسترسی به امام معصوم (ع) نداریم، بدون مبالغه این دو ویژگی در امام خمینی(ره) بود، بنده اهل مبالغه نیستم اما در زمان غیبت کبری امام راحل(ره) را مصداق این آیه قرآن یافتم، زیرا امام (ره) هم متقی بودند و هم خداوند به او جرأت و شجاعت داده بود که در تبلیغ دین و ترویج اسلام غیر از خداوند از هیچ قدرتی نترسد.
 

در تبلیغ دین مبین اسلام خوف از قدرت‌های غیر الهی هیچ ارزشی نزد امام خمینی(ره) نداشت

خداوند قدرت و شجاعتی استثنائی به حضرت امام خمینی(ره) داده بودحجت الاسلام و المسلمین نقوی خاطرنشان کرد: شخصیت امام خمینی(ره)  قبل از انقلاب اسلامی که در آن زمان سخن گفتن علیه استکبار جهانی و قدرت های شیطانی خصوصا آمریکا کار آسانی نبود، زمانی که در ایران آمریکا و متحدانش تسلط داشتند، یا پس از انقلاب اسلامی یک شخصیت الهی بود و خداوند قدرت و شجاعتی استثنائی به حضرت امام خمینی(ره) داده بود.
وی افزود: امام ره برای تبلیغ دین اسلام تبعید، زندان و اذیت و آزار را تحمل کرد و هیچ قدرتی نتوانست امام (ره) را از تبلیغ دین اسلام منصرف کند و در نتیجه پس از تلاش بسیار انقلاب اسلامی پیروز شد و این کار بسیار مهم امام (ره) بود، تاسیس انقلاب از ستون های اسلام بود که توسط امام راحل(ره) انجام شد.
حضرت امام خمینی(ره) نه تنها به فکر ایران و مردم ایران، بلکه از اول به فکر مسلمانان و مستضعفان جهان بود، در مسئله فلسطین امام نقش بسیار مهمی داشت، از زمانی که جنایات علیه مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی آغاز شد حتی در زمانی که امام (ره) حکومتی نداشت و هنوز انقلاب اسلامی پیروز نشده بود در آن زمان هم هرجای دنیا بود، کارهایی که می‌توانست انجام می‌داد.

عضو شورای همبستگی ملی پاکستان تاکید کرد: بسیاری از این ویژگی‌ها اکتسابی نیست یعنی بعضی از این ویژگی‌ها نعمت الهی است که به بعضی از انسانها داده می‌شود، مثلا در زمان پیامبر اسلام(ص) بزرگان و اصحاب هم بودند، اما کسی که در آن زمان با قدرت از پیامبر(ص) و اسلام دفاع کرد، حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) بودند که از بعثت تا هجرت و از هجرت پیامبر اکرم(ص) تا وفات آن حضرت، در هر میدان با کفر و شرک مبارزه کردند و به پیامبر اسلام (ص) کمک کردند.
اما حضرت علی(ع) معصوم بودند و صاحب عصمت بودند اما امام خمینی (ره) یک انسان عادی بود و در  میان علما و مراجع یک شخصیت بی‌نظیر بودند و دنیا دید چگونه علیه کفر و استکبار جهانی ایستادند.
وی ادامه داد: امروز هم شما ببینید همه قدرت های شیطانی یک طرف و جمهوری اسلامی ایران به تنهایی یک طرف است و از اسلام و مسلمانان دفاع می‌کند، درحالیکه ۵۸ کشور اسلامی دیگر نیز وجود دارد، اما هیچ کشوری را نمی‌یابیم که مثل ایران در حال مبارزه با آمریکا و اسرائیل باشد و از فلسطین، مردم فلسطین، قدس و از مردم مظلوم سوریه دفاع کند.
امروز تنها شخصیتی که شما می‌بینید در حال مبارزه با استکبار جهانی و دفاع از حقوق مسلمانان عالم و مستضعفین جهان است، شاگرد حضرت امام خمینی(ره) حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای هستند.


بزرگان شیعه به ویژه علما و مراجع تقلید در حمایت از مردم مظلوم فلسطین از اول نقش مهمی داشتند

حجت الاسلام و المسلمین نقوی گفت: بزرگان شیعه خصوصا علما و مراجع تقلید در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و تحقق وحدت اسلامی نقش مهمی داشته اند. شما ببینید بانی هفته وحدت اسلامی امام خمینی(ره) بودند امام برای اینکه فاصله بین شیعه و سنی را کمتر کنند، اعلام هفته وحدت کردند و پس از حضرت امام راحل (ره) مقام معظم رهبری این کار بسیار باارزش را ادامه دادند و امروز ما می‌بینیم هر سال هم در ایران اسلامی و هم در کشورهای مختلف جهان به مناسبت هفته وحدت کنفرانس های متعددی با مشارکت علمای شیعه و سنی برگزار می‌شود.

تفرقه مذهبی در  واقع توطئه دشمنان اسلام، استکبار و استعمار جهانی است چون اینها همه به این نتیجه رسیدند که با قتل و کشتار به جایی نمی‌رسند پس به دنبال ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی هستند و حتی این قدرت های شیطانی به دنبال این هستند که شیعه با شیعه و سنی با سنی بجنگد تا به هدف شومشان برسند، اما بانی وحدت اسلامی با بصیرت خود اهداف شومشان را ناکام ساخت.
وی افزود: در مسئله فلسطین نیز ایران سخت‌ترین حامی مردم فلسطین است درحالی که فلسطین منطقه ای سنی نشین است، اما کشورهایی مانند عربستان و دیگر کشورهای اسلامی نسبت به مسئله فلسطین خیانت کرده اند. در سوریه هم شاید ۵ درصد مردم آن شیعه نباشند، اما کسی سوریه از دست داعش نجات داد و سرزمین سوریه را به مردم سوریه برگرداند سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی و جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری بودند.

امروز در یمن مسلمان به دست مسلمان کشته می‌شوند

 امروز در یمن مسلمان به دست مسلمان کشته می‌شوند، کشوری که ادعای رهبری مسلمانان را دارد و خود را خادم حرمین شریفین می‌گویند امروز بدترین ظلم را علیه مردم مسلمان یمن تحمیل کرده است، عربستان درحال جنایت علیه مردمانی است که از سالها نه این مردم برای خوردن غذا دارند نه دارو، اما از سوی دیگر اینجا هم شما نگاه کنید کشوری که از این مردم مظلوم دارند حمایت میکند ایران اسلامی و مقام معظم رهبری هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha