پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
صدیق تقی زاده

حوزه/ مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم گفت: امام خمینی(ره) جایگاه زنان در جامعه ما را اعتلا بخشیده و به کرامت و عزت و شخصیت زنان توجه ویژه ای داشتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، صدیقه صدیق تقی زاده، طی سخنانی در نشست کتاب خوان آنلاین با محوریت "امام روح الله" ضمن معرفی کتاب "زن و خانواده از دیدگاه امام خمینی(ره) " اظهار داشت: این کتاب توسط سیدمحمد مکتبی نوشته شده و به دیدگاه های امام راحل درباره زن و خانواده پرداخته است. امام نقش مهمی در شکل‌گیری و ارائه الگویی نوین برای بانوان مسلمان داشت و از این رو باید تمامی ابعاد شخصیتی امام راحل، آرمان ها، اهداف و اندیشه های ایشان در همه زمینه ها مورد بررسی قرار بگیرد.

وی افزود: زمانی که دو تعریف از زن وجود داشت و غرب برای زن، عملاً نقشی قائل نبود و جنسیت زن بر بُعد انسانی آن ارجح بود، امام خمینی (ره) جایگاه واقعی زنان را با نگاهی مثبت و ارزشمند مورد توجه قرار داد.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قم همچنین با اشاره به محتوای این کتاب گفت: حضرت امام(ره) به قداست خانواده اعتقاد قلبی داشت؛ چراکه بر این باور بود سرنوشت و آینده کشور و تربیت فرزندان صالح و عالم با درایت و خرد مادران و زنان جامعه انجام می شود، در حالی که رژیم شاه با نگاهی تحقیرآمیز به زنان، مخالف تربیت فرزندان و همسرداری آنان به دلیل منافع مادی خود بود.

وی اضافه کرد: رفتار امام خمینی (ره) با همسر و فرزندان باید الگوی جامعه امروز و آیندگان باشد.

وی همچنین گفت: فصل آخر این کتاب به سیره عملی امام راحل در رابطه با شیوه برخورد با بانوان می پردازد، ضمن آن که ابعاد مختلف شخصیتی و زندگی امام خمینی(ره) پس از وفات ایشان برای آحاد مردم بسیار برجسته تر و پررنگ تر شد، باید دانست که امام راحل مدیریت خانه را بر عهده همسر و فرزندان قرار داد ولی به این معنا نبود که در امور منزل همکاری نمی کردند.

صدیق تقی زاده سپس خاطره ای از دختر امام نقل کرد که امام در نگهداری فرزندان و کمک به همسر اهتمام ویژه داشتند.

وی در خاتمه سخنان خود بیان داشت: امام (ره) جایگاه زن را در جامعه اعتلا بخشید و نگاه الهی و معنوی به زنان داشت و اگر اندیشه امام خمینی (ره) نبود، امروز زن مسلمان در این جایگاه قرار نداشت و سال ها طول می کشید تا این نگاه به وجود بیاید.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha