سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تأکید بر ضرورت تحقق شعار سال، حمایت از تولید ملی را راه درمان اقتصاد کشور عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم شامگاه شنبه، در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، در محل استانداری آذربایجان شرقی، اظهار داشت: سال ۹۹ که به عنوان جهش تولید نامگذاری شده، در ادامه عناوین اقتصادی دهه ۹۰ است، چرا که از سال ۹۰، مقام معظم رهبری هر سال را در ارتباط با مسائل اقتصادی نامگذاری کرده‌اند.

وی با بیان اینکه شدت گرفتن تحریم‌های ظالمانه و گسترش بحران جهانی کرونا، بیش از گذشته توجه به تقویت بنیه تولید ملی را ایجاب می‌کرد، افزود: با توجه به شرایط فعلی اقتصاد ایران که عمده شاخص‌ها حال و روز خوبی ندارد، مقام معظم رهبری افق سیاستگذاری اقتصادی کشور را تحقق جهش تولید نامیدند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: خروج برخی برندهای خارجی از بازار ایران به دلیل تنگ‌تر شدن حلقه تحریم‌ها بوده است. البته این برندها سهم قابل توجهی از بازار داخلی را به خود اختصاص داده بودند و خروج آنها از بازار، سبب حمایت از تولید داخل شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی همچنین به کاهش شدید درآمدهای نفتی و محدود شدن منابع ارزی دولت اشاره و ادامه داد: دولت‌هایی که بخش اعظمی از درآمدهای خود را از صدور یک یا چند ماده خام به‌دست می‌آورند و از نعمت درآمدهای سرشار نفتی برخوردار هستند، انگیزه‌ای برای کنترل واردات ندارند، ولی امروز دولت ناگزیر از محدودیت کالاهای غیرضروری است که دارای مشابه داخلی هستند و این راهبرد در سال‌ جاری سخت‌گیرانه‌تر دنبال می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم توضیح داد: وقتی ارزش پول ملی کاهش می‌یابد و کالاهای خارجی قیمت به مراتب بیشتری دارند، مشتری صرفا به مقایسه کیفیت نمی‌پردازد و علاوه‌ بر کیفیت، مزیت‌های قیمت نیز بر انتخاب موثر است که منجر به تغییر الگوی مصرف به نفع تولید داخلی خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha