شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سمینار امام خمینی

حوزه/ همزمان با سی و یکمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی ره سمینار مجازی با عنوان "امام خمینی پیکر عزم و استقلال" به همت جامعة المصطفی العالمیه نمایندگی پاکستان اسلام آباد با حضور و سخنرانی شخصیت های برجسته دینی برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه همزمان با سی و یکمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی ره سمینار مجازی با عنوان "امام خمینی پیکر عزم و استقلال" به همت جامعة المصطفی العالمیه نمایندگی پاکستان اسلام آباد با حضور و سخنرانی شخصیت های برجسته دینی برگزار شد.

در این سمینار که از طریق حساب فیسبوک جامعة المصطفی اسلام آباد به صورت آنلاین برگزار شد، حجج اسلام آقایان علامه قاضی سید نیاز حسین نقوی نائب رئیس وفاق المدارس الشیعه پاکستان و مدیر حوزه علمیه جامعه المنتظر لاهور،  علامه سید محمد تقی نقوی رئیس مخزن المدارس پاکستان، علامه محمد امین شهیدی رئیس حزب امت واحده پاکستان، علامه سید شهنشاه حسین نقوی سخنران و شخصیت مذهبی پاکستان، علامه سید علی رضا رضوی سخنران معروف از کشور انگلیس، علامه مقبول حسین علوی رئیس مؤسسه فکر اسلامی از انگلیس ، مفتی محمد فاروق علوی از علماء معروف اهل سنت و رئیس مرکز اسلامی برمنگهم انگلیس و مولانا انیس الحسنین خان مدیر ارتباطات و امور بین الملل نمایندگی پاکستان و مدیر واحد برادران اسلام آباد حضور داشتند و به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

علامه قاضی سید نیاز حسین نقوی با تاکید بر لزوم ترویج اندیشه‌های امام خمینی ره برای نسل جوان گفتند: امام خمینی ره صدای مظلومان و مستضعفین جهان بودند. شخصیت امام راحل ره طوری بود که مبنای رفتار و گفتار و هدف زندگی ایشان فقط رضایت خداوند و ادای تکالیف الهی بود.

وی گفت: امام خمینی ره فقیه جامع الشرایط بود که نه تنها دنیای اسلام را بلکه تمام جهان را در برابر کفر و استکبار بیدار کرد. امروز در جهان اسلام رهبر معظم انقلاب اسلامی به نمایندگی از رسول اکرم ص و ائمه اطهار علیهم السلام و امام خمینی ره در برابر همه ستمکاران و زورگویان عالم ایستاده اند و ما همه پشتیبان ایشان و انقلاب اسلامی هستیم.

علامه سید محمد تقی نقوی در سخنان خود گفت: اندیشه های امام خمینی ره تاثیرات عمیق بر مسلمانان و غیر مسلمانان برجای ‏گذاشت و باعث احیای جنبش های اصیل اسلامی در نقاط مختلف جهان شد.

وی افزود: امام خمینی ره رهبر بزرگی بود که خدمتگزار واقعی دین اسلام بود ، ایشان اسلام ناب محمدی را به تمام جهانیان معرفی کرد. امام خمینی سیستم حکومت اسلامی را به جهانیان معرفی کردند و عظمت از دسترفته اسلام و مسلمین را احیا کردند. امام خمینی ره با راه اندازی جنبش تاریخی پایه های نظام شاهنشاهی را در هم کوبیدند و نظام انقلاب اسلامی را تاسیس کردند که امروز این نظام صدای همه مظلومان و مستضعفان در جهان است.

علامه نقوی گفت: امام خمینی با تقویت پایه های انقلاب اسلامی و تربیت شاگردانی مانند رهبر معظم انقلاب اسلامی انقلاب را بیش از پیش قوی و استحکام بخشیدند. هر چه دشمنان انقلاب و مسلمین حملات و توطئه های خود را افزایش می دهند انقلاب نیز همان قدر قوی تر از گذشته می شود.

علامه محمد امین شهیدی نیز در سخنان خود گفتند: درس بیداری و انقلاب  امام خمینی ره بنیانگذار انقلاب اسلامی برای تمام جوامع جهانی نسخه‌ای کمیاب محسوب می‌شود. بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران نه تنها با مبارزه و سرنگون کردن حاکمان مستبد در ایران به فریاد ملت مظلوم ایران رسیدند، بلکه واسطه‌ای برای رسیدگی به مظلومیت دیگر مردم مستضعف به ویژه مردم مسلمان فلسطین شدند.

وی افزود: امام خمینی ره نشان داد که عزت مسلمانان در استقلال فکری و فرهنگی است که این استقلال برگرفته از قرآن است که اجازه سلطه کفار بر مومنین را نداده است. بی شک امام خمینی ره در کنار تمام فضائل و ویژگی‌های ممتاز خود یک رهبر واقعی و منحصر به فرد نیز بود ایشان به خوبی می دانست کار بزرگ و نهضت عظیم اسلامی خود را از کجا و چگونه شروع کند ما باید از انقلاب اسلامی درس بگیریم، انقلاب اسلامی ایران علامت تغییر است ایران توانسته از منافع خود را در جهان از نظر سیاسی دفاع کند و از منافع و ایده های خود کوتاه نمی آید که درسی است برای کشورهای اسلامی.

علامه شهیدی گفت: زندگی و سیره امام خمینی (ره) الگویی برای تمام مسلمانان است به ویژه ساده زیستی حضرت امام ره به عنوان رهبر انقلاب اسلامی برای ما یک درس بزرگی است.

وی در پایان گفت: ایران امروز بسیار قوی تر از ۴۰ سال پیش است ،اندیشه و پیام امام خمینی ره بهترین چراغ و مشعل راه برای آزادگان است.

علامه سید شهنشاه حسین نقوی در سخنان خود در این سمینار گفت: اندیشه و افکار حضرت امام خمینی ره مبنی بر آموزه‌های قرآنی و تعلیمات پیامبر اکرم (ص) و آئمه اوطهار علیهم السلام بوده است که در نتیجه آن آرامش و محبت و همبستگی بین مسلمانان به وجود می‌آید و همچنین افکار سیاسی حضرت امام خمینی ره نیز، پرتوی از قرآن و اسلام بوده است. امام خمینیره با ایمان و اراده محکم خود، ابر قدرت‌های جهانی و استکبار را به چالش کشید و به مظلومان جهان جرأت داد تا بر علیه مستکبران فریاد حق را سر دهند.

وی افزود: امام خمینی ره نظریه جدایی دین از سیاست را یک تفکر شیطانی می دانست. ایشان همچنین، به ویژگی های شخصیتی و سیره امام ره اشاره کردند و گفتند: از اساسی ترین افکار امام خمینی ره وحدت است.

‏عالم برجسته اهل سنت و رئیس مرکز اسلامی برمنگهام مولانا مفتی محمد فاروق علوی طی سخنانی اظهار داشت: حضرت امام خمینی ره با تلاش های خستگی ناپذیرخود، انقلاب منحصر به فرد اسلامی را رهبری و نه تنها ملت ایران بلکه همه مسلمانان را در جهان سر افراز کرد. دشمنان اسلام از اول دنبال از بین بردن انقلاب اسلامی بودند و دسیسه های زیادی را در این راستا بکار برده اند اما نتوانسته اند کمترین صدمه ای را به این انقلاب برسانند.

وی گفت: امام خمینی ره عالم ، فقیه ، عارف و رهبری با بصیرت بودند. ایشان مردی با اهدافی فولادین بود و نشر و تبلیغ انقلاب بدون امام خمینی ره هرگز نمی تواند انجام شود. امام خمینی چنان قدرت ایمانی را نشان داد که دشمن حتی نمی تواند به فکر حمله به ایران باشد. امام خمینی ره نظریه جدایی دین از سیاست را رد کردند و و ایده سیاست عین دیانت است را پایه ریزی کردند. انقلاب اسلامی ایران زمینه ای برای جنبش های اسلامی در جهان اسلام و بیداری مردم مستضعف شد.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران در سراسر جهان تاثیرات بسزایی را بجا گذاشته است. امروز در جهان، بیداری که دیده می شود از برکات این انقلاب می باشد. امام خمینی ره با رهبری منحصر به فرد خویش چگونه زیستن را به همه مسلمانان یاد داد.

علامه علی رضا رضوی نیز در سخنانی گفت: امام خمینی ره در میدان عمل به احکامات دین کار بزرگی انجام داد، نام بلندترین صدا در برابر مقابل ظلم و جنایت ، خمینی ره است. امام ملیونها پیرو داشت ، امام آنقدر به خدا ایمان داشت که می گفت اگر من هیچ پیروای نداشته باشم و مطمئن شوم که خدا با من است من به همان اندازه در اهدافم استوار و به سوی اهدافم خواهم شتافت.

وی گفت: مظلومین باید در مقابل ظالمین بایستند و خدا با مظلوم است ،این درسی است که امام خمینی ره به همه ما داده است همه زندگی امام سمبل استقلال و آزادی خواهی بود.

علامه مقبول حسین علوی در سخنان خود گفت: امام راحل یک شخصیت کامل برای همه مکاتب دینی بودند. امام از سیرت حضرت ابراهیم علیه السلام و حضرت علی علیه السلام پیروی کردند. انقلاب اسلامی تحت هدایت و رهبری امام خمینی ره نه تنها در ایران بلکه در جهان تاثیر گذار بود.

وی افزود: امام راحل ره صرفا یک سیاستمدار نبود، بلکه ایشان از ابعاد مختلف شخصیتی والایی از جمله احیاگر ارزش‌های اسلامی و انقلابی داشت که نه تنها ایران بلکه جهان را تحت تأثیر خود قرار داد. وی گفت: رسالت و انقلاب اسلامی امام خمینی ره در حال گسترش است ، وظیفه ما این است که از ماتریالیسم به سمت معنویت حرکت کنیم. تنها هدف زندگی امام خمینی ره کار برای خدا بود ، انقلابی که امام پایه ریزی کرد فقط و فقط برای خدا بود.

در ابتدای این سمینار مولانا انیس الحسنین خان از همه سخنرانان و شرکت کنندگان از داخل و خارج کشور تقدیر و تشکر کرد .و به معرفی شخصیت حضرت امام خمینی ره پرداخت ایشان گفت چگونه روح الله الخمینی ره به امام خمینی ره رسید؟ ایشان اولین ویژگی امام را فقیه زمان شناس بیان کرد و دومین ویژگی امام این بود که ایشان متوکل علی الله بودند. ایشان گفتند: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی ره با اتکا به نیروی لایزال الهی به پیروزی رسید و بی‌جهت نیست که نه به سمت بلوک شرق آن زمان تمایل پیدا کرد و نه به سمت بلوک غرب بلکه فقط شعار جمهوری اسلامی را سر دادند و برای زنده نگه داشتن این فرمایش امام ، خون های زیادی خرج شده است، زیرا امام خمینی جامعیت دین را با تشکیل دولت اسلامی به جهانیان نشان داد و این انقلاب به رهبری جانشین بر حق ایشان حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای حفظ الله راه خود را ادامه خواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha