پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
قربانعلی فصیحی غزنوی

حوزه/ استاد جامعه المصطفی العالمیه مشهد گفت: امروز در تمام افغانستان علمایی هستند، که با روش و منش انقلابی امام خمینی(ره) به فعالیت تبلیغی بین مردم می پردازند.

حجت الاسلام والمسلمین قربانعلی فصیحی غزنوی، استاد جامعه المصطفی العالمیه مشهد و از فضلای افغانستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، پیرامون تاثیرگذاری اندیشه امام خمینی(ره) در افغانستان، گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، حوزویان و مردم افغانستان، امام خمینی(ره) را به عنوان مرجع تقلید می شناختند و بیش از ۵۰ وکیل با اجازه ایشان به امور شرعی مردم در افغانستان می پرداختند.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی با توجه به حضور میلیونی مهاجران افغانستانی در ایران و آشنایی بیشتر مردم با افکار و اندیشه های  امام خمینی(ره)، نفوذ فکری و اندیشه ای امام راحل در افغانستان گسترش یافت.

استاد جامعه المصطفی العالمیه مشهد با اشاره به حرکت های جهادی مردم افغانستان و مقابله با شوروی با الگوگیری از اندیشه های امام خمینی(ره)، ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، کمونیست ها در افغانستان بیش از ۵ هزار مسلمان و شیعه افغانستانی را به جرم تأثیرپذیری از اندیشه های امام خمینی(ره) آنها را خُمینیست می خواندند و به شهادت رساندند.

فصیحی غزنوی با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی، حوزویان افغانستان در نجف و قم با اندیشه های امام خمینی(ره) آشنا بودند، افزود: شهدای روحانی افغانستانی از جمله شهید مزاری از جمله کسانی است که با پیروی و عمل به اندیشه های امام خمینی(ره) در مقابل دشمنان اسلام در افغانستان ایستادگی کرد و به شهادت رسید.

وی اظهار کرد: طلاب فارغ التحصیل حوزه‌های علمیه نجف و قم که شاگردان امام خمینی(ره) بودند، با حضور در افغانستان و تأسیس حوزه های علمیه در شهرهای مختلف این کشور، به تبلیغ معارف اسلامی و اندیشه های امام(ره) می پردازند.

استاد جامعه المصطفی العالمیه مشهد افزود: امروز در تمام افغانستان علمایی هستند، که با روش و منش انقلابی امام خمینی(ره) به فعالیت تبلیغی بین مردم می پردازند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha