جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رستم نژاد

حوزه/ معاون آموزش حوزه های علمیه ابراز کرد: 95 درصد از کل مدارس وارد شبکه مجازی آموزش شدند که از این میزان ۳۳ هزار فایل صوتی از اساتید سراسر کشور بارگذاری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد پیش از ظهر امروز در اجلاسیه مدیران استانی و معاونین و مدیران مدارس علمیه مراکز استانها با اعضای شورای عالی حوزه های علمیه، که در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه  و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، عنوان کرد: در بخش تدریس مجازی ما به صورت ناگهانی وارد این عرصه شدیم.

وی افزود: آشنا نبودن  برخی اساتید و طلاب با فضای مجازی، عدم قدرت تهیه ابزارهای فضای مجازی و ضعف زیرساخت ها از مهمترین اشکالات فضای مجازی در این ایام بود.

معاون آموزش حوزه های علمیه گفت: سیستم جلسات آنلاین، کانال های پیام رسان داخلی، ویدئو کنفرانس و خودخوان ابزار های ما برای آموزش مجازی بود.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد بیان کرد: امکان بارگذاری فایل صوتی اساتید، امکان ارتباط و مشاهده مستقیم استاد و شاگرد، عدم الزام برای نصب و نبود پیچیدگی ها در دیگر شبکه های مجازی از مزیت های سامانه نجاح بود.

وی با اشاره به دستاوردهای این دوران ادامه داد: کسب تجربه جدید در آموزش مجازی، تجهیز و تهیه زیرساخت های متناسب، آمادگی جهت استفاده بیشتر از ابزارهای مجازی، امکان ارزیابی علمی اساتید و استفاده حداکثری از زمان را می توان از جمله این دستاوردها دانست.

معاون آموزش حوزه های علمیه با بیان این که 95 درصد مدارس علمیه از درگاه های مختلف از جمله پیام رسان هایی مانند ایتا و سروش واردشبکه آموزش مجازی شدند،ابراز کرد: ۱۷ درصد از مدارس علمیه از طریق سامانه پیشخوان وارد شبکه آموز مجازی  شدند و ۳۳ هزار فایل صوتی از اساتید سراسر کشور در این پیشخوان بارگذاری شده و اگر ما تمام مدارس کشور را در این پیشخوان زیر بار ببریم، گنجینه عظیمی از تدریس ها را خواهیم داشت.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد آسیب های آموزش مجازی را موردتوجه قرار داد و خاطرنشان کرد: ضعف بنیه های علمی به ویژه در دروس مهارتی، کمرنگ شدن مباحثه و مطالعه در کتابخانه، تغییر ذائقه ها و خو گرفتن به وضعت های مجازی، از دست رفتن فرصت پرسش و پاسخ علمی در کلاس، کمرنگ شدن بسته های تربیتی اخلاقی و نگرانی اولیای طلاب از وضعیت موجود از آسیب ها به حساب می آید.

وی تاکید کرد: در بحث امتحان مدارس سطح یک مجاز شدند که مستقلا تصمیم گیری کنند، آموزش غیر حضوری مجازی و امتحان سطوح عالی به صورت مجازی برگزار می شود.

معاون آموزش حوزه های علمیه با اشاره به تغییرات انجام شده در پذیرش به سبب کرونا تصریح کرد: راه اندازی نرم افزار جدید و جامع، توسعه زمان پذیرش تا اواخر خردادماه، امکان تقدم پذیرش کمیسیونی و مصاحبه بر آزمون از تغییرات انجام شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد با اشاره به تعداد افراد ثبت نام کرده در بخش پذیرش افزود: ۸۴۲۹ نفر به سامانه نجاح وارد شدند  از این تعداد ۷۶۷۶ نفر اطلاعات فردی خود را وارد کرده اند.

وی اضافه کرد: تعطیل شدن فرصت های تبلیغاتی، عدم آشنایی با نرم افزار پذیرش و پیچیدگی ثبت نام، دشواری تبلیغات در فضای مجازی از دیگر اشکالاتی است که متوجه بخش آموزش شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha