جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حقیقی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه هرمزگان یادآور شد: حدود ۱۰۲ نفر تا کنون سیستمی و حدود ۲۰۰ نفر نیز به صورت دستی در هرمزگان ثبت نام کرده اند و نسبت به سال گذشته کاهش چندانی در ثبت نامی ها وجود نداشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام نادر حقیقی، ظهر امروز در اجلاسیه مدیران استانی و معاونین و مدیران مدارس علمیه مرکز استان با اعضای شورای عالی حوزه های علمیه، که در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، عنوان کرد: مهمترین بخشی که دغدغه جدی ما در شیوع بیماری کرونا  بود، تغسیل و تدفین اموات بود.

وی افزود: در ابتدای امر ما به صورت تیمم کار را  شروع کردیم و نهایتا یک غسالخانه در بندرعباس ایجاد شد و یک ناظر از سوی حوزه کار را دنبال کرد .

مدیر حوزه علمیه هرمزگان بیان کرد: در بخش ضدعفونی کردن معابر، ۳۰۰ طلبه در استان هرمزگان به فعالیت پرداختند؛ در هرمزگان روزانه حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ نفر به کرونا مبتلا می شوند.

حجت الاسلام حقیقی تاکید کرد: سرکشی از بیماران و تهیه اقلام بهداشتی برای نیازمندان و صدمه دیدگان ناشی از کرونا انجام شده است.

وی ابراز کرد: در بین طلاب هرمزگان دو مورد مبتلا به کرونا وجود داشت که یک نفر به رحمت ایزدی پیوست.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان خاطرنشان کرد: یکی از ماموریت های اصلی مدارس ما تهیه بسته های معیشتی برای طلاب بود که دو دوره بسته معیشتی برای طلاب نیازمند تهیه شد، در مراحل مختلف هم تهیه کارت هایی با اعتبار ۲۰۰ هزار تومان در دستور کار قرار گرفت.

حجت الاسلام حقیقی مطرح کرد: در ارتباط با آموزش مجازی تمامی مدارس علمیه ما از ابتدای کرونا فعال شدند و محدوده های درسی در حال حاضر تمام شده است، بسیاری از مدارس هم امتحان را به صورت حضوری و با رعایت موارد بهداشتی برگزار می کنند.

وی ادامه داد: در زمینه پذیرش بسیاری از متقاضیان نقدینگی لازم را برای ثبت نام ندارند و لازم است عنایتی در این زمینه صورت گیرد.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان یادآور شد: حدود ۱۰۲ نفر تا کنون سیستمی و حدود ۲۰۰ نفر نیز به صورت دستی در هرمزگان ثبت نام کرده اند .

حجت الاسلام حقیقی اضافه کرد: یکی از نیازهای ما در استان تجهیزات بوده و اگر امکانات ویدیو کنفرانس فراهم می شد، بسیاری از برنامه ها به صورت گسترده تر دنبال می شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha