جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام ملکدار

حوزه/ با همکاری ستاد کل و حوزه علمیه ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس تشکیل شده و دستورالعمل لازم برای استان ها ارسال گردید و بر اساس عناوین، ۱۱۴ برنامه برای چهلمین سالگرد دفاع مقدس پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ملکدار در اجلاسیه مدیران استانی و معاونین و مدیران مدارس علمیه مرکز استانها با اعضای شورای عالی حوزه های علمیه، که در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با ارائه گزارشی از خدمات مرکز مدیریت حوزه به طلاب در ایام کرونا، گفت: با بهره مندی از مساعدت های مراجع تقلید، به عموم طلاب و اساتید در قالب بسته های معیشتی کمک شد و همچنین مدارس علمیه ضد عفونی و بسته های بهداشتی به آنان داده شد.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه ادامه داد:توزیع بسته غذایی به تعدادی از طلاب و شهرک هایی که ساکنان آن حوزویان می باشند از دیگر اقدامات به طلاب در ایام کرونا بود.

وی از تمدید سکونت ۱۰۰ نفر از طلاب در شهرک مهدیه و فاطمیه به خاطر مشکل جابه جایی و نقل انتقال در ایام کرونا خبرداد و به سهمیه طلاب  به عنوان سرباز طلبه در نهاد های کشور اشاره کرد و گفت: امسال سهمیه حضور طلاب به عنوان سرباز طلبه در نهاد های مختلف از جمله آموزش و پرورش افزایش یافته است، چرا که  تاکید مقام معظم رهبری بر حضور حداکثری طلاب در نهادی مثل آموزش و پرورش در کشور است.

سهمیه سرباز طلبه  به ۲ هزار نفر افزایش یافته است

حجت الاسلام والمسلمین ملکدار با بیان این که امسال سهمیه  طلاب در نهادها به عنوان سرباز طلبه  به ۲ هزار نفر افزایش یافته است گفت: با توجه به ضرورت تاثیرگذاری حضور طلاب در نهاد ها، مقرر شد در سال جاری در برخی نهاد ها، ‌ طلابی که حداقل دارای سطح دو می باشند حضور یابند و آموزش های بدوی و ضمن خدمت برای آنان الزامی است.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه با بیان این که به کارگیری طلاب در نهادها حتما باید در جهت کارهای فرهنگی و تبلیغی باشد نه اجرایی صرف، افزود:  در بدو تقاضای طلاب برای سرباز طلبگی در نهادها، بایستی با انجام مصاحبه حضوری از طرف معاونت تبلیغ و امور فرهنگی توانمندی تبلیغی و فرهنگی آنها احراز گردد و همچنین نظارت به بکارگیری طلاب در نهادها جهت امور فرهنگی و تبلیغی از طرف معاونت های مختلف حوزه الزامی گردید.

وی از همه نهادها که دارای سهمیه سرباز طلبه می باشند، ‌خواست که به این نکات توجه نمایند تا از حضور طلاب نهایت بهره برداری در راستای امور تبلیغی و فرهنگی شود.

 ۱۱۴ برنامه برای چهلمین سالگرد دفاع مقدس آماده شده است

حجت الاسلام والمسلمین ملکدار در ادامه با اشاره به چهلمین سالگرد دفاع مقدس و برنامه های مرکز مدیریت حوزه در این راستا گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری که دوران دفاع مقدس را یک گنج معرفی فرمودندو یک فناوری که بایستی در همه عرصه از همه ارزش های دفاع مقدس استفاده کرد و نیز فرمودند، تنها راه مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن فرهنگ دفاع مقدس است، لذا باید در چهلمین سالگرد دفاع مقدس  حداکثر استفاده از این ظرفیت معنوی و فرهنگی  را نمود.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام ستاد کل نیروهای مسلح، ستادی در برخی نهاد و دستگاه ها شکل گرفت که این ستاد در حوزه علمیه نیز دستور العملش، توسط مدیر حوزه های علمیه ابلاغ گردید  و به شکل یک ستاد مرکز و دوم ستاد استانی، تشکیل و برنامه های آن از سوم خرداد آغاز گردید.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه  افزود: این برنامه ها در طول سال ادامه دارند که مرکز مدیریت حوزه با مشارکت نمایندگان نهادهای حوزوی ۱۱۴ برنامه بر اساس ماموریت هر نهاد حوزوی آماده نموده  و به ستاد کشوری سالگرد چهلمین سال دفاع مقدس اعلام کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکدار با اشاره به اهداف این برنامه ها گفت:این ۱۱۴ برنامه که در طول سال انجام می شود  زمینه انقلابی ماندن حوزه و بصیرت افزایی طلاب را فراهم خواهد آورد و از همه نهادهای حوزوی و مدیران استانی این نهادها درخواست داریم از این ظرفیت استفاده نمایند تا بتوانیم با اجرای این برنامه ها دین خود را به این تاریخ پر افتخار و امام عزیز و شهدای گرانقدر ادا کرده باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha