جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دوره مجازی قرآن و حدیث

حوزه/ سرپرست اداره کل امور تربیتی جامعة‌الزهرا علیهاالسلام از برگزاری برنامه‌های قرآنی و حدیثی به صورت مجازی و آنلاین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سیده زهرا حسینی عنوان کرد: اداره قرآن و حدیث جامعه الزهرا علیهاالسلام در طول ماه مبارک رمضان و همزمان با شرایط کشور، برنامه‌های قرآنی و حدیثی را به صورت مجازی و آنلاین برگزار کرد و به مدد الهی، در تابستان پیش رو نیز، برنامه‌های متنوعی را با همین رویکرد برگزار می‌کند.

سرپرست اداره کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در تشریح برنامه‌های مجازی اداره قرآن و حدیث، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، جامعه‌الزهرا علیهاالسلام نیز همانند سایر نهادها، حوزه‌ها و مدارس علمیه به انجام فعالیت در فضای مجازی روی آورد و دوره‌ها و جلسات قرآنی به صورت مجازی برگزار شد و برخی در حال برگزاری هستند.

حسینی اضافه کرد: مسابقه قرآنی «ابرار» از جمله برنامه‌های اداره قرآن در طول ماه مبارک رمضان بود که هم‌اکنون نیز ادامه دارد؛ این طرح شامل تفسیر سوره مبارکه انسان است که با توجه به بعد تربیتی، اخلاقی و خانوادگی مورد استقبال قرار گرفته و طلاب علاقه‌مند تا پایان خردادماه هم می‌توانند در آن شرکت کنند.

وی با بیان اینکه طرح حدیثی باب الهدی، شامل احادیث کتاب فضل قرآن اصول کافی در قالب مسابقه اجرا شد، افزود: این مسابقه نیز همچنان ادامه دارد و طلاب تا پایان خرداد می‌توانند در آن شرکت کنند.  

سرپرست اداره کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام ضمن اشاره به برنامه‌های ماه مبارک رمضان، گفت: یکی از برنامه‌های مهم این ایام، تفسیر روزانه آنلاین با محوریت سوره مبارکه حجرات بود که روزانه به مدت یک ساعت در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شد؛ همچنین روزانه مباحث تفسیری رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی با عنوان «رهبر قرآنی» ارائه شد و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

حسینی اضافه کرد: عطر بندگی، شرح دعاهای روزانه ماه مبارک رمضان و همچنین شرح حکمت‌های نهج‌البلاغه، به صورت صوت و متن از دیگر فعالیت‌های انجام شده این اداره در ماه مبارک رمضان بود.

وی بیان کرد: در این ایام حدیث‌نوشته‌های روزانه با موضوعات متناسب با مباحث روز و کاربردی در اختیار اساتید قرار گرفت تا در ابتدای دروس آنلاین در اختیار طلاب قرار دهند؛ شرح برخی از این احادیث برگرفته از فرمایشات رهبر معظم انقلاب حفظه‌الله بود.

‌ سرپرست اداره کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در ادامه اظهار داشت: طبق روال هر سال، دوره‌های تابستانه را پیش‌رو داریم که این فعالیت‌ها با توجه به شرابط به وجود آمده به صورت مجازی برگزار می‌شود.

حسینی افزد: دوره تربیت مربی روخوانی، روان‌خوانی و تربیت مربی قرآنی ویژه طلاب بین‌الملل از دیگر دوره‌هایی است که در تابستان امسال برگزار خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: برگزاری دوره تربیت مربی نهج‌البلاغه، دوره تربیت مربی صحیفه سجادیه و دوره تربیت مربی تفسیر قرآن کریم از دیگر برنامه‌هایی است که در ایام تابستان به صورت مجازی ویژه طلاب جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار خواهد شد که اطلاع رسانی می‌شود.

سرپرست اداره کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام عنوان کرد: دوره‌های عمومی تجوید و روخوانی قرآن، حدیث‌خوانی و برنامه‎های مطالعاتی هم متناسب با ایام  قمری پیش رو خواهیم داشت.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha