پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024

حوزه/ مدیریت ارتباطات و بین‌ الملل دانشگاه مجازی المصطفی، در ماه مبارک رمضان سال جاری ۳۱۳ کلیپ به زبان های مختلف تولید و برای مراکز، مدارس و مجتمع های آموزشی جامعةالمصطفی ارسال کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، شبکه ‌های اجتماعی یکی از بسترهایی است که می تواند در نشر معارف ناب اسلامی به صورت گسترده و سهل الوصول نقش بسزایی ایفا کند؛ این امر در صورت استفاده درست، در کاهش هزینه ها و بهره مندی بهینه از امکانات مؤثر خواهد بود.

با توجه به برگزاری جلسات متعدد ستادی به منظور تبیین ارزش های فرهنگ ماه مبارک رمضان به صورت غیرحضوری در این ماه مبارک، به دلیل شیوع ویروس کرونا و آماده سازی بسترهای استفاده از فضای مجازی در این عرصه، مدیریت ارتباطات و بین الملل دانشگاه مجازی المصطفی به رسم هر ساله، با هدف نشر معارف و تقویت شبکه های اجتماعی دانشگاه در ماه مبارک رمضان، اقدام به برگزاری کلیپ های آفلاین به زبان فارسی، عربی، انگلیسی، اردو، فرانسوی، ترکی استانبولی و آذری نمود.

در این جلسات، از ۲۳ استاد دانشگاه مجازی و استادان مطرح المصطفی دعوت به همکاری شد که ۳۱۳ کلیپ تولید و پس از تدوین بیش از سیصد جلسه، برای مراکز المصطفی فرستاده شد که در نوع خود بی نظیر است.

شایان ذکر است با توجه به استقبال مخاطبان و به پیشنهاد استادان مدعو، مقرر گردید این جلسات در مناسبت های مذهبی و فرهنگی سال جاری ادامه یابد.

برخی از موضوعاتی که در این جلسات مطرح گردید، عبارت است از:

ضرورت معرفت ماه مبارک رمضان، برکات و درجات معنوی ماه مبارک، فرق ماه مبارک رمضان با ماه‌های دیگر، کیفیت خواندن قرآن در ماه مبارک رمضان، اعمال ماه مبارک رمضان، ثواب خواندن قرآن در این ماه، شاخصه های روزه سازنده، نگاه سازنده و غیرسازنده به روزه، روزه؛ قلب ضیافت الهی، توصیه های پیامبر اسلام(ص) درباره ماه مبارک رمضان، وظایف مسلمانان درباره قرآن در ماه مبارک رمضان، سیره عملی اهل بیت(علیهم‌ السلام) در ماه مبارک رمضان، سوء ظن در ماه مبارک رمضان، امیدبخش ترین آیه قرآن، آداب خوردن و آشامیدن در ماه مبارک، کمک به دیگران در ماه مبارک رمضان، رزق و روزی در ماه مبارک رمضان، شرح دعای افتتاح، صفات اصحاب حضرت حجت(عج)، مقدمات روزه داری در ماه مبارک،  مقدمات رزق ماه مبارک، کیفیت و کمیت در عبادت، کیفیت عبادت در ماه مبارک رمضان، توبه، تخلیه دل از کینه و حسد، غنیمت شمردن لحظات ماه مبارک، دعا در ماه مبارک.


ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha