جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بدر الزیادی عضو کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق

حوزه/ کمیته امنیت و دفاع مجلس نمایندگان عراق تأکید کرد: مصوبه خروج نیرو های بیگانه از عراق غیر قابل برگشت است و کمیته مذاکره کننده با واشنگتن نمی تواند از آن عبور کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، کمیته امنیت و دفاع مجلس نمایندگان عراق با بیان اینکه مصوبه خروج نیرو های بیگانه از عراق غیر قابل برگشت است و کمیته مذاکره کننده با واشنگتن نمی تواند از آن عبور کند، اشاره کرد: کمیته مذاکره کننده باید مطابق مصوبه پارلمان عمل کند و آنچه را که انجام خواهد داد را برای مجلس توضیح دهد.

بدر الزیادی عضو کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق گفت: کمیته مذاکره کننده با طرف آمریکایی باید در خصوص مسائلی که با طرف آمریکایی بحث و گفتگو خواهد کرد، مجلس نمایندگان را در جریان قرار دهد تا پارلمان از اتفاقات طی مذاکره مطلع شود؛ چرا که پارلمان اولین تصمیم گیرنده درباره اجراج نیرو های بیگانه است.

الزیادی تصریح کرد: پارلمان تصمیم خود را برای خالی شدن عراق از نیرو های بیگانه گرفته و این تصمیم غیرقابل برگشت است، لذا مذاکره کننده باید به این مصوبه توجه کرده و به آن پایبند باشد.

عضو کمیته امنیت در پایان گفت: پایگاه های نظامی باید در اختیار نیرو های امنیت عراقی قرار گیرد، به ویژه که مصوبه پارلمان بر تخلیه آن از هرگونه نیروی بیگانه تأکید دارد تا مالکیت آن به عراقی ها بازگردد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha