جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شهلا باقری

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی گفت: برگزاری کرسی های آزاداندیشی زمینه ساز گفتمان تحول خواهی و ترویج آن در کشور است.

دکتر شهلا باقری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان این که بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری در سال های اخیر ما نیاز به موج تحول خواهی در دو عرصه مهم فرهنگ و اقتصاد برپایه اولویت های فعلی کشور داریم، اظهار داشت: آن چه مهم است این که باید در این زمینه برنامه ریزی های خوبی صورت گیرد و پیش از هر چیز شرایط و عوامل و زمینه های تحولی و روابط علی و معلولی، تحلیل و بررسی شود.

وی افزود: واقعیت آن است که ما امروز در برهه خاص و بسیار حساسی قرار داریم و لذا باید بدانیم که با چه عوامل و پیشران هایی می خواهیم این تحول را ایجاد و دنبال کنیم که طبعاً این ها نیاز به نقد و بررسی و حتی برگزاری کرسی های آزاداندیشی و نظریه پردازی از سوی نخبگان حوزه و دانشگاه دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین گفت: به هر حال نباید از یاد ببریم که اقتصاد و فرهنگ، دو گلوگاه اصلی تغییر و تحولات در جامعه به شمار می روند، ضمن آن که اقتضائات امروز کشور می طلبد که ما با رویکرد هوشمندانه ای به دنبال ایجاد تحولات جدی در این دو مقوله باشیم تا بتوانیم بر مشکلات و ضعف ها در این بخش ها غلبه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از سویی باید توجه داشت، همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز در سالگرد ارتحال امام(ره) فرمودند، تحول به معنای تغییر مستمر به سمت بهبود اوضاع است و لذا شتابزدگی و بی برنامگی در این خصوص یک آفت جدی به شمار می رود.

باقری همچنین گفت:در واقع ما باید در این زمینه قائل به حرکت گام به گام باشیم، نه این که بخواهیم یک باره و به شکل رادیکال عمل کنیم، چرا که تحول دارای مراتب تدریجی است که باید با برنامه و هدفمند صورت بگیرد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha