پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خانم حقانی

حوزه/ معاون پژوهشی جامعةالزهرا(س) گفت: مولفه‌های سبک زندگی و خوب زیستن مجتهده بانو امین به عنوان الگویی کامل برای جوانان ترویج شود.

ریحانه حقانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در سالروز رحلت بانو مجتهده امین اظهار داشت: ایشان نه تنها دارای بعد علمی و منظومه فکری بود بلکه در تعامل با همسر، فرزند و خانواده در ابعاد مختلف نمونه بود از این رو باید بر روی ترویج سبک زندگی ایشان در بین همه مردم سرمایه گذاری شود.
وی با بیان اینکه مولفه‌های سبک زندگی و خوب زیستن مجتهده بانو امین به عنوان الگویی کامل برای جوانان ترویج شود، افزود: جوانان و خانواده ها باید الگوهای این چنینی را بشناسند و با استفاده از مولفه های آنها در زندگی مشکلات را حل کنند.
معاون پژوهشی جامعه الزهرا(س) تاکید کرد: مسئولان و مبلغان باید در معرفی الگوهایی مانند مجتهده بانو امین در فضای مجازی که امروزه مورد توجه همه اقشار جامعه است برنامه ریزی کنند.
وی با بیان این که بانو مجتهده امین نشان داد که مادر بودن با عالم بودن منافاتی ندارد گفت: ایشان در سن 40 سالگی اجازه اجتهاد از آیت الله حائری را دریافت کرد و در کنار وظایف مادری و همسرداری به علم آموزی اشتیاق نشان می داد.
حقانی ادامه داد:ایشان دارای شخصیت فردی، بصیرتی، دینی، علمی، سیاسی، ولایت مدار و انقلابی بود که حضرت امام راحل نیز متقابلا جویای حال ایشان بود.
وی با اشاره به خصوصیات علمی و اخلاقی بانو امین گفت: ایشان دارای عرفان عملی، منظومه فکری، تعهد اخلاقی، تقوا و عمل درست بود به گونه ای که شخصیت های مختلف و مراجع علمی درباره شخصیت ایشان صحبت کرده اند.
معاون پژوهشی جامعه الزهرا(س)  اضافه کرد: بانو مجتهده امین دارای تالیفات بسیاری در موضوع های مختلف بود که امروز کشورهای عربی و اسلامی مانند لبنان از کتاب های ایشان استقبال می کنند.
وی گفت: یکی از کتاب های این بانو کتاب مخزن است که تفسیر فارسی آن بیان همه سوره‌های قرآن کریم را در بر دارد، در 15 مجلد وجود دارد همچنین اربعین الهاشمیه(عربی) از جمله اولین تألیف وی و مشتمل بر چهل حدیث در توحید و صفات حق تعالی و اخلاق و احکام شرع و متضمّن بیانات فلسفی، عرفانی و اصولی و فقهی است که این کتاب توسط یکی از شاگردان ایشان ترجمه شده است.
حقانی با تاکید بر این که جامعه الزهرا(س) جشنواره بانو امین را در راستای معرفی این بانوی مجتهده از سال 94 آغاز کرده است گفت: این جشنواره هر ساله با فراخوان جمع آوری آثار در مورد محورهای شخصیتی و علمی این بانو به دنبال ترویج سبک زندگی این بانو است.
وی بیان داشت: ترویج گفتمان بانوی شخصیت گذار علمی نیز از دیگر برنامه های این مجموعه در معرفی بانو مجتهده امین به طلاب و همه اقشار مردم است.
معاون پژوهشی جامعه الزهرا(س) با بیان اینکه آثار مجتهده بانو امین مستندسازی شده است گفت: جامعه الزهرا(س) با استفاده از توان علمی و پژوهشی طلاب اقدام به انتشار سه کتاب با عنوان های معاد، اخلاق و راه سعادت و روش خوشبختی کرده و در این کتاب به جایگاه علمی و پژوهشی این بانون عالمه پرداخته است.
وی ابراز داشت: این بانو از سن چهار سالگی وارد مکتب خانه، آموزش قرآن و زبان های مختلف شد و توانست با استفاده از محضر اساتید گرانقدر زمانه خویش به این بعد از علم و تربیت اخلاقی دست یابد.
حقانی از انتشار مجموعه نظرات و تاییدات مراجع و علما در خصوص بعد علمی و اخلاقی بانو امین خبر داد و گفت: توسط جامعه الزهرا(س) در راستای تبیین جایگاه این مجتهده مصاحبه های علمی از علمای معاصر و مراجع تقلید صورت گرفته است و در فضای مجازی منتشر شده است.
وی خاطر نشان کرد: آیت الله جوادی آملی درباره بانو مجتهده امین گفته اند که ایشان سیده نساء عالمین زمان خودشان بودند همچنین حجت الاسلام محمدعلی تقوی بیان کرده اند که آثار قلمی این بانو نشانگر این است که ایشان از علمای برجسته تشیع هستند.
معاون پژوهشی جامعه الزهرا(س)  اضافه کرد: همچنین بانو مجتهده صفاتی در مورد بانو مجتهده امین بیان کرده است که ایشان دارای عرفان عملی بوده است و با چله های دعایی که می گرفتند با علم معنا ارتباط داشتند ضمن این که علمای دیگر نیز در مورد منظومه فکری و بعد علمی و عبادی این بانو توصیف های بسیاری کرده اند.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha