جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید علی اکبر حسینی نژاد

حوزه/ امروز ویروس کرونا چالش جدی برای تمدن غرب به وجود آورده، جای این سؤال برای مروجان تمدن غربی باقی است که آیا می توانند پاسخی برای این تمدن داشته باشند؟.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به سبک زندگی اسلامی گفت: متأسفانه جامعه بشری و جهان سوم فکر می کردند که تمدن غرب می تواند از هر لحاظ برای آنها ایده آل باشد و زمینه رشد و پیشرفت آنها را فراهم آورد.

رئیس مجمع طلاب و فضلای حوزه افزود: اما ویروس کرونا چالش جدی برای تمدن غرب به وجود آورد و این تمدن را مچاله کرد و حالا  جای این سوال برای پیروان این مکتب و کسانی که مروج این تمدن در غرب هستند،  باقی است آیا می توانند پاسخی برای این تمدن داشته باشند؟

تمدن غربی اساس بی کفایتی برای بشریت

وی بیان داشت: تمدنی که روبه وحشی گری آورده است، آیا تمدن غرب می تواند برای سلبریتی ها الگو باشد، باید این دسته از افراد و حتی مروجان فکر غربی در داخل کشور از عملکرد و رفتارشان شرمنده باشند چنین تمدنی را که برای مردم خود ارزش قائل نیست آیا می تواند برای سایرین الگو باشد، اما در عمل می بینیم که سلبریتی های داخل مبانی آن را در مسائل ازدواج، تربیت، رفتار، اخلاق، تربیت فرزند و ... برای خود الگو قرار داده اند و از این طریق جوانان ساده دل را به سمت خود جذب کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد گفت: امروز با این و ضعیت پیش آمده در آمریکا متفکران و تمدن غرب چه پاسخی می توانند برای عملکرد خود ارائه دهند که آن گونه هویت انسانی را زیر پای خود له می کنند.

برتری دین بر تمدن غرب

این کارشناس مسائل مذهبی اضافه کرد: این افراد و سلبریتی ها بیایند به حقانیت اسلام و دین اعتراف کنند که دین برای همه اقشار و ابعاد زندگی برنامه دارد در همین مسئله ویروس برنامه دین را ببینند که یکی برنامه مساوات، همدردی، ابراز محبت، ایثار، توجه به خانواده و کمک مومنانه است. اما غرب چه برنامه ای برای سبک زندگی و کرامت انسانها در مواجه با چالش ها دارد.

رئیس مجمع طلاب و فضلای حوزه افزود: در تمدن غرب چه برنامه ای است که سلبریتی ها از آنها دفاع می کنند؛ آیا برای خانواده، زن، شوهر و فرزند و انسانیت ارزش و حقوقی قائلند. برای  ازدواج، تربیت و حتی محبت و علاقه  نسبت به هم دیگر چطور؟ پس بهترین سبک زندگی دین، اسلام و قرآن است چون برای همه شئون زندگی برنامه دارد.

نماد امریکا در حال ویرانی است

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد گفت: امروز نماد آمریکا در حال ویرانی است. این آتش کشیدن پرچم آمریکا نشان دهنده عمق فاجعه در این کشور متمدن غربی است.

رئیس مجمع طلاب و فضلای حوزه با اشاره به تقویت سبک زندگی در جامعه افزود: مهمترین این مسئله توجه به سبک زندگی و ترویج درست است. اسلام را نباید از هر کسی گرفت. باید از اهلش دریافت کرد. سیره عملی معصومین(ع) بالاترین الگو است.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha