جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان در آیین رونمایی از کتاب «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی»

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد گفت: در غفلت از سبک زندگی اسلامی باید گفت که متأسفانه هر مقدار رفاه مردم افزایش می‌یابد سبک زندگی غربی بیشتر در آن‌ها رسوخ پیدا می‌کند حال آنکه اسلام و سبک زندگی مؤمنانه هم در سختی و هم در رفاه باید متبلور باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد نبی موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، در جمع فعالان فرهنگی و طلاب اهواز، با اشاره به آیه ۲ سوره اسراء مبنی بر «أَلاَّ تَتَّخِذُوا مِنْ دُونی‏ وَکیلاً»، اظهارداشت: قران کریم وقتی می‌خواهد مهم‌ترین پیام از پیام‌های تورات را به عالمیان منتقل کند می‌گوید که «به غیر از من بر کسی توکل نکنید»؛ به همین دلیل توکل به خدا مهم‌ترین پیام آن آیه است و پروردگار متعال مسئله را بارها تکرار کرده است.

امام جمعه اهواز، با بیان اینکه در شرایط سخت عیار ایمان مشخص می‌شود و إلا در آسایش همه مؤمن هستند، گفت: در غفلت از سبک زندگی اسلامی باید گفت که متأسفانه هر مقدار رفاه مردم افزایش می‌یابد سبک زندگی غربی بیشتر در آن‌ها رسوخ پیدا می‌کند حال آنکه اسلام و سبک زندگی مؤمنانه هم در سختی و هم در رفاه باید متبلور باشد.

وی تصریح کرد: یکی از شیوه‌های تربیت خداوند این است که او را محبوس می‌کند و راه‌های حلال را موقتاً می‌بندد و راه حرام را باز نگه می‌دارد! درعین‌حال که شخص نیازمند است، نیاز او را تشدید می‌کند و دقیقاً شیطان از همین طریق به انسان فشار میاورد که او را منحرف کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، گفت: اگر اولیاء الهی به‌جایی رسیدند از صبر کردن در همین لحظات تشدید نیازمندی و امثالهم بود؛ از این رو اگر انسان صبر کند «یَرزُقهُ مِن حَیثُ لا یَحتَسِب» ازآنجایی‌که فکرش را نمی‌کند، خداوند متعال راه را برایش می‌گشاید و او را از تنگنا بیرون میاورد.

وی افزود: شیخ رجب‌علی خیاط به خاطر صبر بر گناه در ایام جوانی، به این مقامات و توفیقات رسید و حضرت موسی خطاب به قوم خود در آن هنگام که بین رود نیل و سپاه فرعون محاصره شدید شده بودند فرمود: «إِنَّ مَعِیَ رَبّی سَیَهدینِ» خداوند هدایتمان خواهد کرد سپس بر او وحی نازل شد که با عصای خود به آب بزن و راه باز خواهد شد؛ این معنای حقیقی توکل است.

امام جمعه اهواز در پایان گفت: در شرایط سختِ دوران انقلاب اگر به جاده خاکی نزنیم و از مسیر الهی منحرف نشویم، خدا کمک خواهد کرد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha