سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آرش خوشخو سردبیر روزنامه هفت صبح

حوزه/ منتقد مطرح سینما و تلویزیون کشورمان گفت: متاسفانه لودگی در فیلم های کمدی به عاملی برای فروش بیشتر این آثار تبدیل شده است.

آرش خوشخو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به این که بر اساس یک ارزیابی تاریخی متوجه می شویم که سنت طنز و کمدی نویسی در ادبیات ایرانی، چندان هم سنت پاکیزه ای نبوده است، اظهار داشت: حتی در برخی اشعار بزرگان شعر ایرانی نیز متوجه می شویم که با وجود این که این اشعار طنز، خنده دار و برای مخاطب عام جذاب بوده، اما در عین حال چندان سالم و پاکیزه و بدون ایراد نبوده اند.

وی افزود: در این که ما از دیرباز ملت طنزپردازی بوده ایم شکی نیست اما واقعیت آن است که از قدیم این رفتار در بسیاری از مردم جامعه ما نهادینه شده که یکی از اثرات آن را در لودگی برخی فیلم های سینمایی در ژانر طنز و کمدی می بینیم.

مدیرمسئول و سردبیر روزنامه "هفت صبح" همچنین گفت: در سینمای کمدی فعلی ایران یکی از راه هایی که به زعم برخی کارگردان ها به راحتی می توان ملت را در سینما خنداند، همین لودگی هاست که متاسفانه همراه با شوخی های کلامی و گاه جنسی و نیز جملات و ژست ها و تصاویر دوپهلو و کنایه آمیز است که این روزها به نظر می رسد که بیشتر از قبل هم رونق پیدا کرده است.

وی بیان داشت: برخی از این عبارات سخیف، شوخی جنسی به آن معنا که در سینمای آمریکا و غرب وجود دارد هم نیست بلکه همان لودگی است که متاسفانه حتی برخی کمدی های به نسبت خوب ما مثل فیلم "مصادره" نیز دچار آن شده اند.

خوشخو همچنین گفت: حدود پانزده، بیست سالی می شود که سینمای ایران به نوعی دچار این مشکل شده و حتی وضع گاهی اوقات چنان نامناسب است که انسان نمی تواند به همراه اعضای خانواده به راحتی به تماشای برخی آثار طنز و کمدی بنشیند و لذا به عقیده بنده منتقدان باید این مساله را متذکر شوند تا بلکه در آینده کمدی های بهتر و سالم تری در سینمای کشور ما تولید و اکران گردد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha