چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
تصاویر/ دیدار فرمانده نیروی انتظامی قم با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: نیروی انتظامی مظهر اقتدار کشور است که باید آن را در قالب نرم و بدون تنش نشان دهد که مسئولیت فعالیت در این عرصه را سنگین و پیچیده تر می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی عصر امروز در دیدار سردار میر فیضی فرمانده جدید نیروی انتظامی استان قم که در دفتر مدیر حوزه های علمیه برگزار شد، با اشاره به اهمیت  شهر مقدس قم، ابراز داشت: قم شهری ممتاز و متفاوت با دیگر شهرهای کشور است، به گونه ای که حدود ۱۰۰ هزار طلبه و روحانی در این شهر مشغول فراگیری علم دینی هستند و این مهم علمیت این شهر را به اثبات می رساند و بزرگترین قطب حوزوی جهان اسلام به شمار می رود.

وی با بیان این که بالغ بر ۱۰۰ ملیت جهان در این شهر اقامت دارند، اذعان داشت: بیش از ۱۰ هزار استاد و محقق و پژوهشگر حوزوی در شهرمقدس قم به فعالیت های پژوهشی مشغول هستند، در عرصه نشر و در انتشار محصولات پژوهشی دومین شهر ایران به شمار می رود.

مدیر حوزه های علمیه با تاکید بر این که در این شهر بیش از ۱۰۰ مجله علمی، پژوهشی و فرهنگی منتشر می شود، خاطرنشان کرد: بالغ بر ۲۰۰ رشته علوم انسانی و اسلامی ارائه می گردد. هویت قم هویت علمی و حوزوی و نه تنها فرا استانی بلکه فرا شهری و بین المللی است،  شهر قم جامعه بزرگ مقیم غیر استانی و غیر ایرانی را میزبانی می کند که علاوه بر هویت های دینی و زیارتی در هویت بخشی به ابعاد مختلف این شهر نقش آفرین بوده است.

وی با بیان این که شناخت بوم استان و داشتن تحلیل از جمعیت با طیف رنگارنگ مهاجرین و مقیم ها  از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: دانش آموختگان حوزوی و دانشگاهی در بیش از ۱۰۰ کشور جهان، به قم مهاجرت نموده اند و افزون بر آن در این شهر مراکز ملی و بین المللی نبض صدها مرکز و موسسه در ایران و جهان را تنظیم و مدیریت می کنند که این شهر را به قلب تپنده فکری و معرفتی مناطق وسیعی از ایران و جهان تبدیل نموده است.

آیت الله اعرافی شهر قم را پایگاه مهم انقلاب اسلامی دانست و گفت: با توجه به اهمیت زائد الوصف این شهر و توجهات بیرونی و حساسیت های بالا که خطاهای آن را نمایان تر می کند، اثرگذارتر است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، با بیان این که توجه به جایگاه رفیع شهر قم در برنامه ریزی ها و کنش آفرینی ها وظیفه همگان را دو چندان می کند، یادآورشد: این شناخت و توجه نه تنها باید در میان مسئولان، بله باید در بدنه تمام نیروهای اداری این شهر نفوذ داشته باشد.

وی با بیان این که نیروی انتظامی در شناخت فرهنگ ها باید توجه داشته باشد، گفت: موفقیت در کار نیازمند برنامه ریزی و ارائه چشم اندازهای هدفمند است، رویکرد راهبردی و برنامه ای و داشتن سندهای بالادستی در کنار تقویت انگیزه های سازمانی می تواند در اثر بخشی اقدامات موثرتر باشد.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه هم مطالبه گر است و هم پاسخگو، حوزه در جایگاه علمی و فرهنگی خود هم از بعد مطالبه گری برخودار است و هم باید نسبت به اوضاع پیرامونی پاسخگو باشد.

مدیر حوزه های علمیه با بیان این که باید نگاه جامعی به بدنه نیرو نسبت به ماموریت های اصلی و اساسی داشت، خاطرنشان کرد: بالندگی و برازندگی و سلامت نیروها بسیار مهم بوده، باید دائما رو به رشد بوده و به سلامت آن بیش از پیش توجه نمود.

وی توجه به جایگاه حضور هوشمندانه نامحسوس را بسیار مهم ارزیابی نمود و خاطرنشان کرد: بهره مندی از فناوری های نوین مدیریت هوشمند و توجه به دانش های هوشمندسازی امر بسیار مهمی است که کار سنگین و چند ضلعی نیروی انتظامی  به این موضوع را دوچندان نموده است.

آیت الله اعرافی پیشگیری و پرهیز از برخورداری را جدی دانست و ابراز داشت: نیروی انتظامی مظهر اقتدار کشور است که باید آن را در قالب نرم و بدون تنش نشان دهد که مسئولیت فعالیت در این عرصه را سنگین و پیچیده تر می کند.

وی ضعف در تعامل میان دستگاهی را از ضعف های ماندگار در کشور دانست و خاطرنشان کرد:  بحث های امنیت اخلاقی در قم  بسیار مهم است، انتظار می رود نماد و ظهور بیرونی قم نماد اسلامی و اخلاقی باشد و باید با توجه به همه جوانب درجه سلامت اجتماعی را روز به روز ارتقا داد که نیازمند قاطعیت و هوشمندی عمل در فعالیت های فرهنگی است.

وی در بخش پایانی سخنان خود، ضمن تقدیر از تلاش و همت کادر نیروی انتظامی، بر آمادگی حوزه‌های علمیه برای همیاری با نیروی انتظامی تأکید نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha