سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سید رضا میرمعینی

حوزه/ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت گفت: تا زمانی که جامعه خود را برای پذیرش ولیّ خدا آماده نکند ولی خدا ظهور نخواهد کرد چراکه باید تمامی امت‌ها عدالت‌خواه شوند و از خداوند درخواست منجی نمایند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید رضا میرمعینی طی سخنانی که از صحن‌های مختلف حرم بانوی کرامت پخش شد، اظهار کرد: انسان‌ها تمامی نعمات را می‌شناسند، اما در بزنگاه تاریخی آن‌ها را انکار می‌کنند؛ نعمت اصلی و حقیقی خداوند ولایت امیرالمؤمنین(ع) است.

وی افزود: بر اساس آیات قرآن اگر بخواهیم نعمات خداوند را به شمارش درآوریم نمی‌توانیم و بالاترین و عظیم‌ترین نعمت خداوند برای بشریت، نعمت ولایت در روز غدیر بود که اعلان و تثبیت شد.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: حضرت علی علیه‌السلام در مسائل تربیتی به تاریخ ارجاع می‌دهد چون اتفاقاتی که طی تاریخ در امت‌های گذشته اتفاق افتاده به صورت دقیق در جوامع دیگر نیز اتفاق خواهد افتاد و گذشتگان نیز روزی در زمان حال زندگی می‌کرده‌اند و اکنون به تاریخ تبدیل شده‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر معینی تأکید کرد: تاریخ در حال تکرار شدن است و باید دقت کنیم در کجای تاریخ ایستاده‌ایم چراکه احزاب و گروه‌ها و انسان‌های مختلف درگذشته نیز بوده‌اند و امروز نیز هستند و اگر جامعه‌ای بخواهد متحول شود باید خود را از درون اصلاح و از تاریخ عبرت گیرد.

وی یادآور شد: تا زمانی که جامعه خود را برای پذیرش ولی خدا آماده نکند ولی خدا ظهور نخواهد کرد چراکه باید تمامی امت‌ها عدالت‌خواه شوند و از خداوند درخواست منجی نمایند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر معینی تأکید کرد: در عالم هستی یک قوانین ثابتی وجود دارد که قابل‌تغییر و دگرگونی نیستند و قرآن کریم از آن‌ها به‌عنوان سنت الهی یاد می‌کند که همواره پابرجا و غیر قابل‌تغییر هستند به همین علت بررسی زندگانی امت‌های گذشته می‌تواند راهگشای زندگانی امروزی انسان‌ها باشد.

وی افزود: قوانین الهی طی تاریخ ثابت بوده و عوامل شکست و پیروزی انسان‌ها طی تاریخ، عوامل ضلالت و هدایت، عوامل سقوط و انحطاط، عوامل نصرت و فتح، سرنوشت تندروها و افراط‌کاران و… برای تمامی امت‌ها ثابت بوده است و می‌تواند الگوی ما قرار گیرد.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: اگر امتی در گذشته دچار غرور شد طعم شکست را چشید و امروزه نیز همین شکست نصیب امت‌هایی است که دچار غرور شوند.

وی افزود: اگر درگذشته وجود فرزندان توانست سرنوشتی شقاوت‌بار برای عده‌ای رقم بزند امروزه نیز اگر انسانی اولاد و موقعیت اجتماعی خود را بیشتر از محبت و ولایت اهل‌بیت(ع) دوست داشته باشد به سرنوشت بدی دچار خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر معینی خاطرنشان کرد: سرنوشت افرادی که مقابل امام حسین علیه‌السلام ایستادند بسیار عبرت‌آموز است چراکه این افراد دنیای خود را از دین خود بیشتر دوست داشته و در مقابل امام معصوم شمشیر کشیدند.

وی یادآور شد: ظلم موجب شکست و اتحاد جامعه موجب پیروزی است و این‌ها همگی قوانین تغییرناپذیر خداوند است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha