جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهادت امام صادق

حوزه/ مبانی فقهی، علمی و... امام صادق(ع) نه تنها در میان عالمان شیعی در مرتبه بالا قرار دارد، بلکه در میان فرقه های دیگر که رؤسای خویش را شاگرد امام صادق(ع) می دانند، بر علم و دانش و فعالیت بی شمار علمی امام صادق(ع) اذعان دارند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تسلیت شهادت امام صادق(ع) گفت: امامت امام صادق(ع) همزمان شده بود با اواخر عمر خلافت  بنی امیه و آغاز حکومت بی عباس و همین مسئله زمینه ناآرامی و اختلافات شدید بین دو حزب شده بود و همین موضوع موجب شد تا حضرت به خوبی از آن استفاده کرده و برای حفظ  و ترویج اسلام  قدم های بسیار مهم و تاثیر گذاری بردارد. همچنین حضرت در اقدام دیگر  هدایت علمی، فرهنگی و رسیدگی به امور شیعیان را در رأس همه رسالت ها و فعالیت ها خود قرار داده بودند.

نائب رئیس مجمع طلاب و فضلای حوزه با بیان این که بر اساس اعتقاد شیعه مسئله امام برگزیده و مورد تأیید امام قبلی و به اذن خدا است ومطالبه عمومی در آن راه ندارد افزود: بر همین مبنا و اعتقاد شیعه، امام صادق(ع) برگزیده خدا بر مردم است. دوران امامت ایشان ۲۸ سال طول کشید حضرت در این مدت همه تلاش شان رابرای حفظ وحدت مسلمانان، ترویج مبانی دین و توسعه علم صرف کرده است.

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان این که نوع امامت ایشان بزرگترین معجزه بر امت اسلامی است عنوان داشت: معتقدیم تولید فکر و اندیشه ناب پرچم داری امام صادق در عصری می باشد که دشمن در صدد تخریب اسلام ناب بوده است و همین قضیه نشان دهنده اهمیت نوع فعالیت امام صادق است.

وی بر شناخت سیره امام صادق در مسائل مختلف حلم، صبر، علم در روز شهادت حضرت تأکید کرد و گفت: مطالعه سیره حضرت در حلم و صبر و علم انسان  به حقایق  معجزه ای حضرت می رساند که چگونه ایشان روش برخورد با دشمنان ظالم، فاسد و کشور گشا را انتخاب نموده و در عین حال جریان اسلام ناب را که می رفت در دست فرقه و نحله های انحرافی از بین برود و به بن‌بست برسد، حضرت تمام قد در مقابل آنها ایستاد و از دین و اسلام به خوبی مرزبانی کردند.

این استاد حوزه افزود: ما باید از زندگی امام صادق که چگونه ایشان در همه فراز و نشیب ها صلابت خود را حفظ کرد، درس بگیریم و بدانیم تهدیدها، زمینه ایجاد فرصت ها است که حضرت در همین تهدیدها توانستند سازمان دخالت را برای شیعیان رقم بزنند و جلوی غلو کنندگان، مشرکان و کافران را بگیرند و با برنامه جریانی بتوانند پیام رسول خدا را به سایرین منتشر کنند.
حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر گفت: مبانی فقهی، علمی، کلامی و سیاسی امام نه تنها در میان عالمان شیعی در مرتبه بالا قرار دارد بلکه در میان فرقه های دیگر که خود و رؤسای خویش را شاگرد امام صادق می دانند، بر علم و دانش، زرنگی و فعالیت بی شمار علمی امام صادق(ع) اذعان دارند.

وی اضافه کرد: امید است بصیرت افزایی در مطالعه زندگی سراسر نورانی حضرت، زمینه ای شود  تا با الگو گیری از زندگی ایشان در فراز متقین مسیر را ادامه دهیم و به سعادت برسیم.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha