پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شهید جواد الله‌ کرم

حوزه/ مراسم تشییع پیکر مطهر شهید مدافع حرم «جواد الله‌کرم» امروز مصادف با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) با حضور پرشور و گسترده مردم انقلابی و شهیدپرور تهران و با رعایت اصول بهداشتی، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، مراسم تشییع پیکر مطهر شهید مدافع حرم «جواد الله‌کرم» صبح امروز (چهارشنبه) مصادف با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) با حضور پرشور و گسترده مردم انقلابی و شهیدپرور تهران و با رعایت اصول بهداشتی، برگزار شد.

پیکر مطهر شهید مدافع حرم «جواد الله‌کرم» بر روی خودرویی که مزین به گنبدی کوچک به‌همراه پرچم قرمز «لبیک یا زینب» بود، همراه با عزاداری و سینه‌زنی شیعیان عزادار صادق آل محمد (ع) وارد خیابان‌های محله مهرآباد جنوبی شد و مردم نیز در حالی که تصاویر شهید را در دست داشتند، به استقبال شهیدی آمدند که نزدیک به چهار سال پیکر مطهرش در بیابان‌های شام، جاویدالاثر بوده است.

صدای ناله‌هایی که در میان جمعیت به همراه نوای غم‌انگیز دمام به گوش می‌رسید و اشک‌هایی که بر صورت‌ها جاری بود، خبر از پایان انتظاری طولانی داشت که پس از چند سال به سر آمد.

مردم عزادار و انقلابی، پس از تشییع پیکر مطهر شهید مدافع حرم «جواد الله‌کرم» تا مسجد «مسلم بن عقیل (ع)» همان مسجدی که پس از سال‌ها دوباره متبرک به قدوم مبارک این شهید والامقام شده بود، بر پیکر مطهرش نماز خواندند.

خاطرنشان می‌شود، پیکر مطهر شهید مدافع حرم جواد الله‌کرم پس از اقامه نماز، جهت خاکسپاری به قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) منتقل شد.

بر پایه گزارش، شهید مدافع حرم «جواد الله‌کرم» متولد دوم تیر سال ۱۳۶۰ و اهل محله «مهرآباد» تهران، از فرماندهان جبهه مقاومت بود که برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) داوطلبانه به سوریه اعزام و سه بار در سال‌های ۹۳ و ۹۴ مجروح شد.

وی ۱۹ اردیبهشت سال ۹۵ در جریان حمله تکفیری‌ها به «خان‌طومان» به شهادت رسید و پیکر مطهرش در منطقه ماند و در زمره شهدای جاویدالاثر قرار گرفت و سرانجام پس از چهار سال مفقودی، طی عملیات تفحص، پیکرش کشف و هویتش شناسایی شد و ۱۰ خرداد سال ۱۳۹۹ به کشور بازگشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha