پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مهدی طائب

حوزه/ رئیس قرارگاه فرهنگی عمار گفت: یکی از کارآمدترین ابزارهای بیان دین مبین اسلام که ما نباید از آنها غافل شویم، مساجد هستند.به مساجد باید رسیدگی شود. مساجد مراکز پیشبرد اهداف اسلام بوده و هستند.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب، امروز در «کنگره گام دوم تبلیغ»،  که به مناسبت اول تیرماه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی و با حضور جمعی از مدیران استان، اساتید مدارس علمیه، ائمه جماعات، فعالین قرآنی و فرهنگی جهادی و فعالین هیئات مذهبی در مجتمع فرهنگی نور قم برگزار شد، گفت: از مسئله تبلیغ در جمهوری اسلامی، ۴۱ سال می گذرد و امری تجربه شده است. در این امر ثابت و متغیّرهایی داریم. ثوابت ما همان رسالات الهی است. درسوره مبارکه احزاب خداوند به ما دستور داده از آنچه فرمان اوست، پا را فراتر نگذاریم و یکسری اصول را به عنوان اصول ثابت همیشه به جا بیاوریم. در طول دوران انقلاب اسلامی، بیشتر از هرزمان، آن هنگام آسیب پذیر بوده ایم که از این اصول ثابت خارج شده ایم.

رئیس قرارگاه فرهنگی عمار گفت: یکی از این اصول، داشتن تقواست که در همه زمان ها و همه مکان ها باید آن را با خود داشته باشیم.

این استاد حوزه بیان داشت: متغیّرهایی هم در عرصه تبلیغ داریم که به تناسب شرایط زمانی و فرهنگی اجتماعی می توانند مورد تحوّل قرار گیرند. متغیرهایی همچون امر بیان و ابزار بیان دین. ابزار بیان در اوایل انقلاب در مناطق محدودی از کشور، محدود به رادیو و تلویزیون بود، اما امروز ابزارها، متعدّد و تقریباً همه گیر شده است و باید از این ابزارها استفاده بهینه را برای امر تبلیغ دین ببریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ طائب، با طرح یک پرسش عنوان داشت: یک سؤال اساسی این است که آیا ما از ثوابت فاصله نگرفته ایم؟! همه هدف از تبلیغ و از این همه امکانات، این است که یاد خدا و عبودیت خدا شکل جهانی بگیرد. آیا از این ذکرالله در تبلیغاتمان فاصله نگرفته ایم؟! عامل موفقیت امام خمینی رحمة الله علیه این بود که در بیانات ایشان ذکر و یاد خدا زنده بود. و همین طور در بیانات مقام معظم رهبری این یاد خدا موج می زند.

رئیس قرارگاه فرهنگی عمار در پایان اظهار داشت: یکی از کارآمد ترین ابزارهای بیان دین مبین اسلام که ما نباید از آنها غافل شویم، مساجد هستند. به مساجد باید رسیدگی شود. مساجد مراکز پیشبرد اهداف اسلام بوده و هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha