جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان راه کار مایوس شدن دشمنان را خدمتگزاری مسئولان به مردم دانست و گفت: راه تحقق بخشیدن به شعار مرگ بر آمریکا، ایجاد یک ارتباط منطقی بین مردم و مسئولان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، بعد از ظهر امروز در جلسه درس اخلاق در جمع مدیران استان با بیان اینکه در کنار هر حقی یک تکلیف وجود دارد، اظهار داشت: بالاترین حقی که برای انسان تعریف شده است، حق مردم بر مسئولان و مسئولان بر مردم است.

وی با اشاره به اینکه این حق، حقی دو طرفه است، ابراز کرد: همه ما موظف هستیم در قبال حقی که به گردن داریم در قیامت پاسخگو باشیم، اما نباید فراموش کنیم که برای پاسخگویی فقط امروز را فرصت داریم.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه مدیران باید با بیانات امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه آشنا شوند و آن را مطالعه کنند، خاطر نشان کرد: برخی صحبت های مسئولان در فضای جامعه منتشر می شود که با مطالعه آن انسان به این فکر می کند که چقدر آنها با نهج البلاغه فاصله دارند.

وی افزود: راه دستیابی یک جامعه به سعادت، ادامه روی مسیر امیرالمومنین(ع) است که در نهج البلاغه مطرح شده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه رفتار اشتباه یک مسئول به اعتقادات دینی مردم ضربه می زند، گفت: یکی از بالاترین حق‌هایی که مردم بر مسئولان دارند ایجاد ارتباط راحت و بدون دغدغه با آنها است.

وی با اشاره به اینکه اگر می خواهیم آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد، باید اصلاحات در جامعه رخ دهد، ابراز کرد: قبل از اصلاح جامعه باید مسئولان اصلاح شوند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، راه حل اساسی اصلاح جامعه را اصلاح مسئولان برشمرد و خاطر نشان کرد: مردم نیز در مقابل باید حق مسئولان را ادا کنند، و اگر مسئولی شبانه روز در حال زحمت کشیدن است آن را ببینند و منصفانه به نقد بپردازند.

وی با گلایه از اینکه متاسفانه در ادارات گاهی مردم با کاغذ بازی ها معطل می‌شوند، بیان کرد: نوع برخورد با مردم بسیار مهم است و  نباید به نحوی باشد که مردم حس کنند نگاه ما از بالا است، چرا که این سبک ادا کردن حق مردم نیست.

امام جمعه همدان با بیان اینکه قطعا نمی شود همه مشکلات را حل کرد، اما می‌توان با مردم با اخلاق درست و با صداقت رفتار کرد، خاطر نشان کرد: امام علی (ع) در برخورد با پیر زنی که مشکلی برایش ایجاد شد خود را به مقابل آتش برد و می فرمود که چگونه در قیامت جواب دهم که چرا متوجه مشکلات مردم نشدم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان راه کار مایوس شدن دشمنان را خدمتگزاری مسئولان به مردم دانست و گفت: راه تحقق بخشیدن به شعار مرگ بر آمریکا ایجاد یک ارتباط منطقی بین مردم و مسئولان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha