شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 906103
۲ تیر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۰
ولادت حضرت فاطمه معصومه(س)

حوزه/ فاطمه شدی و رنگ و بوی مادر گرفتی این همان مودت الهی است که از اجدادتان به ارمغان مانده است و چه نیکو ارثی است آنچنان که خواهرانتان نیز مُسِمی به این نام نیکو شده اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، فاطمه گل باغی، استاد مدرسه علمیه زهرای اطهر(س) تهران به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) در یادداشتی آورده است:

از پدر بزرگوارتان چنین آمده که در خانه‌ای که نام فاطمه باشد آن خانه، ایمن از فقر و تنگدستی  است. کاش خانه های ما مزین به این نام پربرکت می گردید.

گویا فاطمه نامی است که تاجش بر سر هر کسی رود قرین فداها ابوها می گردد. فداها ابوها تکرار تاریخ است که این بار از لسان پدرتان در شان شما نازل شده است که یادآور محبت و فداکاری حضرت فاطمه سلام الله علیها نسبت به پدر بزرگوارشان رسول خدا صلوات الله علیه و آله است.

از فاطمه  که عبور می‌کنیم به کریمه می‌رسیم در میان کریمان، ملقب به کریمه شدن، حکایت سر به مهری دارد و این بدان معناست که هیچ سائلی دست خالی رد نمی شود.

 چه سری است میان شما و مادرتان که هرکس به زیارت شما نائل گردد به پابوسی مادر رسیده است این سر نیز، در القاب  شما متجلی است شفیعی که طاهره، حمیده، تقیه، مرضیه، صدیقه و محدثه می باشد میراث دار نام مادر است.

چه نیکو و جان آفرین است القاب شما.

 بانوی دو سرا، خاتون محشر، در مقام شفیعه سرگردانم که چه مفهومی دارد در بهشت شفاعت کردن، (اشفعی لنا فی الجنه) گویی زائرانتان با زیارت شما اذن ورود به بهشت را که دریافت کرده‌اند و حال شفاعت شما است که موجب رسیدن به اعلی علیین می‌شود.

حرم یعنی حریم، یعنی امان، امان یعنی امنیت و آرامش. همان امنیتی که در سایه زیارت تمامی حضرات معصومین علیهم السلام حاصل می‌شود حال با زیات شما بانو این امر محقق  می گردد. و چه زیبا فرمودند صادق آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم که برای ما اهل بیت حرمی است که آن قم است.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    0 0
    سلام الله علیها و علی ابیها و اخیها و آبائها المعصومین احسنت به این قلم زیبا و این نثر گیرا! ان شاءالله که مشمول شفاعت حضرتشان باشید و باشیم