شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جلسه مدینه

حوزه/ فارغ التحصیلان سطح دو حوزه های علمیه به راحتی می توانند در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های کشور و در رشته های علوم انسانی ادامه تحصیل دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، جلسه ای پیرامون راهکارهای جذب و پذیرش دانش آموزان مستعد و انقلابی به حوزه های علمیه با حضور مدیران مدارس معارف شهید مطهری، صدرا، مسئول جبهه فرهنگی استان و برخی از مسئولان حوزه علمیه یزد، در مدرسه علمیه مدینه العلم کاظمیه تشکیل شد.

در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدکاظم مدرسی، نائب رئیس شورای حوزه علمیه یزد در سخنانی نصرت دین الهی را وظیفه همگان دانست و گفت: هدایت کردن نوجوانان و جوانان با استعداد و انقلابی به فراگیری علوم دینی از مصادیق نصرت دین خداوند بوده و مدیران مدارس معارف می توانند در این امر نقش بسزایی داشته باشند.

وی افزود: ارتباط مدارس معارف با حوزه و روحانیت بایستی تقویت شود و حوزه علمیه استان آماده هر گونه همکاری با مدیران این مدارس است.

در ادامه هر یک از مدیران مدارس، نظرات خود را پیرامون جذب حداکثری دانش آموزان به فراگیری علوم دینی بیان کردند که بازدید دانش آموزان از مدارس علمیه، تهیه و پخش کلیپ های حوزوی در برنامه های مدارس، برگزاری جلسات و با خانواده های دانش آموزان، تدریس برخی از دروس معارفی توسط روحانیون متخصص، برخی از این پیشنهادات بود.

سپس حجت الاسلام سید عباس حسینی پور، معاون آموزش حوزه علمیه استان یزد با اشاره به برخی از برنامه های علمی، پژوهشی و تهذیبی حوزه استان در این سال ها، گفت: حوزه علمیه استان یزد جزو ۶ حوزه برتر کشور بوده و همه ساله طلاب زیادی از این حوزه در جشنواره علامه حلی شرکت کرده و ارسال مقالاله دارند و حائز رتبه های برتر استانی و کشوری می شوند.

وی ادامه داد: فعالیت حوزه علمیه استان یزد در آموزش مکالمه عربی و تربیت طلاب در این زمینه به گونه ای است که پس از استان قم به عنوان دومین استان در تربیت اساتید مکالمه عربی شناخته می شود.

معاون آموزش حوزه علمیه استان یزد با معتبر دانستن مدرک علمی حوزه های علمیه به این شبهه که با مدرک حوزوی ادامه تحصیل در دانشگاه امکان پذیر نیست، پاسخ داد و گفت: فارغ التحصیلان سطح دو حوزه های علمیه به راحتی می توانند در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های کشور و در رشته های علوم انسانی ادامه تحصیل دهند، همچنین فارغ التحصیلان سطح سه نیز می توانند در مقطع دکتری دانشگاه های کشور شرکت کنند.

دبیر شورای آموزش حوزه علمیه یزد، آمادگی حوزه استان را برای همکاری با مدارس معارف شهید مطهری و صدرا در زمینه های آموزشی، پژوهشی و مشاوره ای اعم از مشاوره مدیریت تحصیلی، خانوادگی و سایر امور مشاوره ای اعلام کرد.

در پایان جلسه، حجت الاسلام سید ابراهیم فاطمی نسب، مدیر مدرسه علمیه مدینه العلم کاظمیه، درباره برنامه های آموزشی و مهارتی این مدرسه در سال تحصیلی آینده نکاتی را مطرح کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • گمنام IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    0 1
    الحمدلله حوزه یزد در این سال ها پیشرفت خوبی داشته است
    • وات؟ IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
      0 0
      چه پیشرفتی؟
  • سید IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    0 0
    بسیاری از مقالات چاپ شده در مجلات علمی پژوهش های طلاب است
  • عباس IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    0 0
    حوزه یزد از اساتید خوبی برخوردار است
  • مهران IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    0 0
    باسلام بنده فارغ التحصیل کارشناسی حقوق هستم پایان خدمتم ۱ تیر ۱۴۰۰ بود آیا می توانم در حوزه ثبت نام کنم؟ مدت تحصیل در حوزه با شرایط من چند سال است؟در چه سطحی؟
  • سلام IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    0 0
    من می‌خوام ارشد ثبت نام کنم، ولی واسه حوزویا رشته کد تعریف نشده، چی بزنم؟