پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دهه کرامت

حوزه/ دبیر جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید استان فارس گفت: امسال با توجه به محدودیت‌های شیوع کرونا، تنها ۲۰۰ برنامه در ۱۸ شهرستان فارس اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری  از شیراز، قاسم عسکرنژاد پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با اشاره به برگزاری جشن های «حوزه» زیر سایه خورشید در سطح استان، اظهار داشت: این جشن‌ها با محوریت امام رضا(ع) و از طریق آستان قدس رضوی و مؤسسه جوانان آستان قدس، به‌صورت همزمان در سراسر کشور از جمله استان فارس برگزار می‌شوند.

وی با تصریح اینکه کانون رهپویان وصال مجری برگزاری این جشن‌ها در استان فارس هستند، اضافه کرد: این جشن‌ها در قالب اعزام کاروان‌هایی متشکل از خادمان حرم مطهر امام رضا(ع) و مداحان و سخنران مذهبی همراه با پرچم متبرک امام رضا(ع) برگزار می‌شوند.

دبیر جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید استان فارس جشن های دهه کرامت فارس را جشن های با عنوان وحدت دانست و عنوان کرد: با توجه به اینکه در مناطق تلفیقی استان جشن‌های زیر سایه خورشید توسط مسلمانان اهل سنت برگزار می شود و آنان میزبان خوبی برای خادمان حرم رضوی هستند از این رو جشن های دهه کرامت تبدیل به جشن های وحدت شده اند.

 وی با یادآوری اینکه امسال سیزدهمین دوره از جشن‌های زیرسایه خورشید خواهد بود، تاکید کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا امسال مانند سال های گذشته جشن ها برگزار نخواهد شد و تغییراتی خواهد داشت.

عسکرینژاد با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۵۰۰ برنامه در قالب این جشن‌ها در نقاط مختلف استان فارس طی ایام دهه کرامت برگزار شد، خاطرنشان کرد: امسال با توجه به محدودیت‌های شیوع کرونا، تنها ۲۰۰ برنامه در ۱۸ شهرستان فارس اجرا خواهند شد.

وی در خصوص حضور خادمان حرم رضوی در مناطق محروم فارس گفت: هر سال ۴ کاروان از خادمان حرم رضوی به استان می‌آمدند اما امسال با توجه به محدودیت‌ها تنها ۲ کاروان به فارس خواهد آمد که از ۳ تیرماه وارد فارس شده و تا ۱۴ تیرماه در این استان حضور خواهند داشت، شهرستان‌های شیراز، نورآباد ممسنی، کازرون، سپیدان، بیضا، زرقان، مرودشت، پاسارگاد، اقلید، آباده، استهبان، فسا، جهرم، لامرد، اوز، گراش و لارستان و شهرها و بخش‌های تابعه آنان از جمله شهرستان هایی هستند که این کاروانان در آنان حضور خواهند یافت.

تعامل و استفاده از ظرفیت ها یکی از راه کارهای پیشرفت و برون رفت از مشکلات است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha