چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ستاد مردمی غدیر

دبیر ستاد مردمی غدیر استان همدان گفت:باید هر خانه سه پرچم غدیر، شادی و غم در اختیار داشته باشد و در صورت تحقق این طرح به لحاظ بصری تحول بزرگی در شهر ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، کاظم صلواتیان، دبیر ستاد مردمی غدیر استان همدان، ظهر امروز در جلسه واحد خواهران ستاد مردمی غدیر استان همدان اظهار کرد: پیشنهاد تشکیل ستاد مردمی غدیر استان به دلیل اینکه فعالیت‌های برگزاری جشن غدیر در سال‌های گذشته چشم‌گیر نبود ،مطرح شد و خوشبختانه به اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه ریاست این ستاد بر عهده حجت‌الاسلام و المسلمین شعبانی است، ادامه داد: در بدو فعالیت ستاد این امر مورد توجه قرار گرفت که بخش عظیمی از سطح جامعه مختص جمعیت خانم‌ها است لذا واحد خواهران ستاد راه‌اندازی شد و مسئولیت آن به خانم علی‌بخشی واگذار شد.

صلواتیان عنوان کرد: فرهنگ‌سازی غدیر احساس نیاز برای تشکیل ستاد مردمی غدیر است، چراکه غدیر خم مظلوم است و به خوبی کار نشده است؛ تاکنون کمیته‌هایی در ستاد مردمی غدیر تشکیل شده و در زمینه‌های علمی، فضاسازی، اطلاع‌رسانی و روابط عمومی،پشتیبانی و خیرین، اطعام و افطار، مسابقات و جشنواره‌ها و کودک و نوجوان فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی افزود: بعد از کمیته‌بندی، برنامه‌ریزی برای فعالیت ستاد انجام شد و طی جلساتی با شهرداری همدان، سطح شهر برای کار محتوایی در زمینه فضاسازی و المانی مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت به این امر رسیدیم که فضایی برای قرار دادن پرچم به عنوان المان مناسبت‌های مذهبی خالی داریم که با نام امیرالمؤمنین علیه‌السلام آغاز می‌شود و در همه مناسبت‌های مذهبی پرچم مختص آن نصب شود.

دبیر ستاد مردمی غدیر استان همدان  گفت: نصب پرچم بر سر درب منازل و مغازه‌ها، همه افراد جامعه را متوجه فرا رسیدن ایام مذهبی و مناسبت‌ها خواهد کرد که در این راستا با اصناف، تشکل‌ها و فعالین فرهنگی در حاشیه شهر صحبت شده تا کار از این نقاط شهر آغاز شود.

وی با بیان اینکه باید خیرین در زمینه تهیه پرچم جذب شوند، خاطرنشان کرد: در زمینه فرهنگی و رسانه درصدد هستیم فعالیت چشم‌گیری داشته باشیم به گونه‌ای که همدان الگوی کشور باشد و از خانواده‌ها بخواهیم که پرچم را سر درب خانه خود نصب کند.

وی اضافه کرد: باید هر خانه سه پرچم غدیر، شادی و غم در اختیار داشته باشد و در صورت تحقق این طرح به لحاظ بصری تحول بزرگی در شهر  ایجاد خواهد شد.

صلواتیان به اطعام و افطار روز غدیر تأکید کرد و افزود: خانم‌ها می‌توانند در این زمینه خانواده خود را پای کار بیاورند.

زهرا علی‌بخشی، مسئول واحد خواهران ستاد مردمی غدیر استان همدان  نیزبا بیان اینکه امیدواریم همان اتفاقی که در اربعین حسینی شاهد هستیم و کارها جدی و قابل توجه انجام می‌شود در برنامه‌های غدیر خم نیز صورت گیرد، اذعان کرد: برنامه‌های مردمی غدیر خم باید حرکتی در مسیر نشان دادن شخصیت، جایگاه و وجه تمایز امیرالمومنین علی (ع) و غدیر در جهان اسلام و بشریت باشد.

وی با تأکید بر اینکه امیدواریم برنامه‌های ما آغازی بر این باشد که غدیر نیز مانند عاشورا و اربعین به یک عظمت جهان اسلام تبدیل و امیرالمومنین علی (ع) نیز به واسطه غدیر به جهان اسلام معرفی شوند،افزود: درصدد هستیم جایگاه امامت و ولایت که عالم به عنوان حلقه مفقوده به آن پی برده متجلی و بشریت به امام معصوم برای رهایی از مشکلات پناه ببرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    0 0
    چرا همه کج نشستن تو جلسه
  • ستاد باز IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    0 0
    گفتن امیدواریم با این تلاش ها ، غدیر هم مثل عاشورا و اربعین بشه ! دقیقا بخاطر این تلاش هاست که نمیشه ! عاشورا و اربعین ستاد نداشتن ، رییس ستاد و دبیر ستاد و این مسائل نداشتن ، از متن مردم جوشیدن که اینطور موثر شدن و تا الان باقی موندن !!!!
  • تقی شیری IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    0 0
    عالی بود