جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ابرکوه

حوزه/امام جمعه ابرکوه گفت: اگر مراکز قضایی در کشور به خوبی به وظائف خود عمل کنند، زمینه امید و دلگرمی مردم به نظام اسلامی مضاعف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی، ظهر امروز در دیدار رئیس دادگستری، دادستان و قضات شهرستان ابرکوه با وی، با تبریک فرارسیدن هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی(ره) به عنوان معمار دستگاه قضا در جمهوری اسلامی و سید الشهدای انقلاب اسلامی و تجلیل از آیت الله شهید قدوسی، اقدامات رئیس قوه قضائیه را ستودنی و انقلابی توصیف کرد و گفت: دستگاه قضا ستون فقرات نظام اسلامی به شمار می رود.

وی افزود: اگر مراکز قضایی کشور به خوبی به وظائف خود عمل کنند، زمینه امید و دلگرمی مردم به نظام اسلامی مضاعف خواهد شد و در نتیجه حفظ و صیانت از نظام اسلامی به عنوان وظیفه شرعی توسط مردم و همچون گذشته با شوق مضاعف تداوم می یابد.

امام جمعه ابرکوه قضات را به رعایت احتیاط توصیه کرد و گفت: مبادی قضائی با عرض، آبرو و حرمت نوامیس مردم مواجه هستند و در دعاوی که طرفین برای خود وکیل می گیرند وکلای شاکی و متشاکی سعی در حاکم کردن موکل خود را دارند و لذا کشف حقیقت گاهی دشوار می شود؛از این رو لازم است پرونده ها با دقت و وسواس بیشتر رصد شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، نگرانی خود را در بخش امنیت محصولات باغی شهروندان به ویژه در فصل برداشت پسته ابراز کرد و افزود: با همیاری بسیج و نیروهای مردمی و ضابطین قضایی و همیاری دهیاران و شوراها زمینه رفع نگرانی مردم فراهم شود.

در ادامه این دیدار، حجت الاسلام رحمت زاده رئیس دادگستری شهرستان نیز تلاش همکاران خود در دادگستری و دادسرا را شبانه‌روزی و جهادی توصیف کرد و گفت: دادگستری شهرستان در سطح استان بالاترین رتبه عملکرد را با کاهش ۴۶ درصدی پرونده و رسیدگی و مختومه کردن ۱۲ هزار و ۶۸۸پرونده طی یک سال گذشته(علاوه بر۷۸۰پرونده از قبل) را در کارنامه خود دارد.

وی تصریح کرد: با تلاش همکاران، رسیدگی به پرونده‌های مسن و معوق و مختومه کردن ۷۰ درصد آنها موجب شده که دادگستری ابرکوه به رتبه برتر استان دست یابد.

رئیس دادگستری شهرستان ابرکوه با ابراز امتنان از حمایت ها و هدایت های امام جمعه محترم گفت : توجه به تذکرات و ارشادات شما زمینه توفیقات ما و همکارانمان را مضاعف کرده است.

در این دیدار، رنجبر دادستان  شهرستان نیز گفت: علاوه بر رسیدگی کامل به پرونده‌های وارده طی یک سال گذشته به  هزار ۴۷۹ پرونده  قبل هم در دادستانی رسیدگی شده و نسبت به سرقت باغات برنامه های پیشگیری را برای اطمینان خاطر شما و شهروندان در دست بررسی و اجرا داریم.

وی تصریح کرد: علاوه بر این، مزاحمت های ملکی، تصرفات عدوانی و اراضی و تغییر کاربری از عمده پرونده های قضائی دادسرا به شمار می رود.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha