جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 906514
۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
تعطیل سازی یکی از نمازخانه‌های قدیمی در آتن

حوزه/ دولت یونان یکی از قدیمی‌ترین نمازخانه‌های مسلمانان در کلان شهر بزرگ آتن را به بهانه نداشتن مجوز فعالیت تعطیل می‌کند که این کار انتقادات زیادی را از جامعه اسلامی دربرداشته است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، جامعه اسلامی یونان از دولت به خاطر تعطیل ساختن یکی از قدیمی‌ترین نمازخانه‌های مسلمانان در کلان شهر بزرگ آتن انتقاد کردند.

با ادعای اینکه این مرکز فاقد مجوز فعالیت است، وزارت آموزش و پرورش و امور مذهبی یونان اخطاریه به جامعه اسلامی برای تخلیه محوطه پیرئوس، یک منطقه بندری را صادر کرده که فقط ۷ مایل (۱۲ کیلومتر) از مرکز شهر آتن فاصله دارد.

اتحادیه مسلمانان یونان در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: متاسفانه باید بگوییم که برای یکی از قدیمی‌ترین سالن های نمازخانه  در پایتخت دستور تعطیلی دریافت کردیم.

بنا بر اعلام این انجمن، سالن نماز الآندلوس از سال ۱۹۸۹ فعالیت می‌کرده است.

در ادامه بیانیه مطبوعاتی آمده است: ما معتقدیم که پذیرش و شناخت در جامعه در حال تحول است. به همین دلیل ما این تعطیلی غیرمنتظره را یک عمل نمادین از طرف دولت تلقی می‌کنیم که می‌خواهد بیان مذهبی را زمانی که پای مذهب غالب کشور در میان نباشد، سرکوب کند.

گفتنی است کشور اروپایی یونان دارای جمعیت قابل توجهی جمعیت مسلمان، از جمله یک چهارم میلیون مسلمان در کلان شهر آتن است. اقلیت مسلمان ترک تبار در یونان از دولت شکایت داشته و می‌گویند که اعمال مذهبی آنان از جمله حق انتخاب مفتی‌ها و مسئولان موقوفات مسلمانان (اوقاف) سرکوب می‌شود و دولت خودش این مقامات را تعیین می‌کند.

ژوئن گذشته ، پس از سالها تأخیر ، مسجدی جدید به طور رسمی در آتن افتتاح شد، اما این مسجد تاکنون فاقد امام جماعت است ، بنابراین هنوز برای عبادت باز نشده است و آتن هم اکنون تنها پایتخت اروپایی می‌باشد که بدون مسجد رسمی باقی مانده است.

در ماه دسامبر، مقامات ایالتی بار دیگر با به تاخیر انداختن زمان گشایش مسجد از تعیین پرسنل جدید و انجام تمهیدات لازم برای افتتاح خودداری کرده و گفتند که به سه ماه دیگر زمان برای آغاز کار مسجد نیاز است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha