پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: امروز یک جنگ اعتقادی که اراده ایمانی انسان‌ها در آن نقش اول را دارد شکل گرفته؛ به‌گونه‌ای که هر دختری از جامعه جوان ما می‌تواند سنگری از سنگرهای ارزشی را حفظ کند و هم می‌تواند باعث تخریب قسمتی از پیکره دینی جامعه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در جمع طلاب خواهر حوزه علمیه خراسان شمالی، با گرامیداشت دهه کرامت و ایام گرامیداشت مقام دختر، با اشاره به روایاتی که در بحث احترام و ارج و قرب دختران نزد خداوند وارد شده است، گفت: اگر این روایات را ملاحظه کنیم می‌بینیم که باز هم پیامبر(ص) می‌فرمایند سکینه و رأفت و مهربانی خداوند نسبت به دختران بیشتر از پسران است، خداوند آن‌ها را به‌عنوان مظهر و نماد جمال و محبت خودش معرفی می‌کند و اگر این دختر خود بداند که این دارایی خداوند می‌تواند او را در مقام فرشتگان قرار دهد بدون شک با تمام توان از آن محافظت می‌کند.

وی افزود: امیرالمؤمنین(ع) فرمود: «مَا المُجَاهِدُ الشَّهِیدُ فِی سَبِیلِ اللّهِ بِأَعْظَمَ أَجْراً مِمَّن قَدَرَ فَعَفَّ لَکَادَ العَفِیفُ أَنْ یَکُونَ مَلَکاً مِنَ الْمَلاَئِکَةِ»؛ مجاهدی که در راه خدا شهید می‌شود، اجرش بیش از کسی نیست که قادر بر گناه است، ولی مرتکب گناه نمی‌شود؛ زیرا نزدیک است که شخص عفیف، ملکی از ملائکه باشد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: اگر فرد این قدر و منزلت را رعایت نکرد و در هر مرتبه‌ای دچار ویروس بی‌حیایی و بی‌عفتی شد، چه دختری که در فضای حقیقی بی‌عفتی می‌کند و چه آن دختری که چه‌بسا با چادر، ولی در فضای مجازی شئونات دینی را رعایت نمی‌کند، هر کدام به اندازه خود از آن کرامت دور خواهند شد.

وی تصریح کرد: امروز متأسفانه دشمن و لشکر شیطان از طریق اغوا و فریب جامعه دختران و بانوان قصد نابود کردن ایمان جامعه دینی را دارند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: تجربه نشان داده جنگ‌های ۸۰ ساله صلیبی نتوانست مسلمانان را از پای درآورد ولی از راه از بین بردن حیای جامعه توانستند آن‌ها را به قهقرا ببرند.

وی تصریح کرد: امروز یک جنگ اعتقادی که اراده ایمانی انسان‌ها در آن نقش اول را دارد شکل گرفته؛ به‌گونه‌ای که هر دختری از جامعه جوان ما می‌تواند سنگری از سنگرهای ارزشی را حفظ کند و هم می‌تواند باعث تخریب قسمتی از پیکره دینی جامعه شود و به‌وضوح این مطلب که یک حقیقت است در جامعه قابل‌مشاهده است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: آنچه دشمن تدارک دیده، این است که رابرت مرداک که به سلطان شیطانی رسانه‌ها معروف است و ۶۰۲ شبکه را در اختیار دارد و روزانه ۳۰۰ میلیون مخاطب دارد که این شبکه‌ها به ۱۳ زبان مختلف برنامه تولید می‌کنند و هم‌زمان مسئولیت پشتیبانی و سیاست‌گذاری ۱۰۰ روزنامه و مجله مشهور را به عهده دارد؛ این یهودی استرالیایی الاصل صحبتی دارد که دختر جوان امروز ما باید این صحبت را به‌عنوان سیاست شیطان در برابر خود نصب العین قرار داده و آویزه گوش کند.

وی ادامه داد: این انسان پلید می‌گوید برای نابودی ایران باید در خصوص کلمه مقدسی به نام خانواده هزینه کرد و من قصد دارم موضوع مادر را در دستور کار خود قرار دهم؛ زیرا در ایران مادر خانواده همه چیز را مدیریت می‌کند و اگر مادر را به لجن بکشید تمام این جامعه به لجن کشیده خواهد شد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: او سیاست خود را این‌گونه مطرح می‌کند که می‌خواهد تا سال ۲۰۲۰ واژه‌ای به نام مادر و حیا را در ایران بدون مفهوم کند حال باید ببینیم دختران ۹ تا ۱۳ سال فعلی ما در برابر این سیاست چه آینده‌ای خواهند داشت.

وی تصریح کرد: ان شاء الله بتوانیم به وظایف خود در قبال فرزندانمان عمل کنیم و با همین وضع موجود آن فرمایش امام صادق(ع) که فرمود: «عَلَیک بِالأَحداثِ فَإِنَّهُم أسرَعُ إلی کلِّ خَیرٍ؛ جوانان را دریاب، زیرا که آنان سریع‌تر به کارهای خیر روی می‌آورند» را مدنظر قرار دهیم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اظهار کرد: باید به جوانان اعتماد کنیم؛ زیرا با توجه به فرمایشات امیدبخش رهبر معظم انقلاب در خصوص اعتماد به جوانان، قطعاً اتفاقات بسیار خوبی توسط جوانان مؤمن انقلابی چه پسران و چه دختران در کشور اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha