پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تقدیر حوزه علمیه آیت الله بهاری از دانش آموزان نخبه قرآنی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه آیت الله بهاری شهرستان بهار گفت: با وجود شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مجامع مذهبی اما مدرسه علمیه آیت الله بهاری در زمینه پذیرش حوزه، فعالیت‌های خوبی را انجام داد که نتیجه خوبی هم کسب شد.

حجت الاسلام علی اصغر زارعی، مدیر مدرسه علمیه آیت الله بهاری شهرستان بهار، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، اظهار داشت: پس از شیوع ویروس کرونا متاسفانه ظرفیت استفاده از مجامع مذهبی که بستر اصلی تبلیغ برای حوزه‌ها بود از دست رفت، اما علیرغم وجود این مشکل، مدرسه علمیه آیت الله بهاری در زمینه پذیرش، فعالیت‌های خوبی را انجام داد که نتیجه خوبی هم کسب شد.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله بهاری با بیان اینکه ائمه جمعه در شهرستان بهار مبلغان منطقه خود را برای تبلیغ پذیرش حوزه توجیه کرده‌اند، مطرح کرد: در کنار ائمه جمعه بهار، مدیران مدارس و مدیر سازمان تبلیغات شهرستان هر یک به صورت تک به تک در محافل مختلف به تشریح و تبیین پذیرش کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مدرسه علمیه آیت الله بهاری برای سال تحصیلی جدید از پایه یک تا ۸ پذیرش دارد، عنوان کرد: استفاده از ظرفیت هیئت مذهبی، فعالان قرآنی، مساجد و پایگاه‌های فعال از جمله اقدامات اولیه در این راستا بود که تا به امروز هم ادامه داشت.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله بهاری تصریح کرد: طی صحبت‌هایی که با مسئولان سپاه و بسیج شهرستان داشتیم، مقرر شد تا از طریق فرماندهان پایگاه‌های مقاومت، دانش آموزان برای حضور در حوزه‌های علمیه راهنمایی شوند.

وی با بیان اینکه در گام بعدی از اساتید، کادر و خود طلاب مدرسه نیز استفاده شد، افزود: طلاب مقاطع بالاتر که دارای توانایی تبلیغ هستند به همراه روحانیون مستقر و طرح هجرت با حضور در روستاها و محیط‌های مختلف ضمن ارتباط با دانش آموزان به تبلیغ چهره به چهره در دستور کار قرار گرفت.

حجت الاسلام زارعی به برگزاری مراسم تقدیر از برگزیدگان قرآنی شهرستان بهار در رده سنی نوجوانان اشاره کرد و گفت: در برنامه‌ای که با همکاری آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد از دانش آموزان ممتاز اخلاقی، علمی و برگزیدگان قرآنی تقدیر به عمل آورده شد.

وی به تشریح اهداف برگزاری این مراسم پرداخت و ادامه داد: در این برنامه که همراه هر یک از دانش آموزان یکی از والدین آنها نیز حضور داشت، هدف اصلی، آشنا شدن دانش آموزان و خانواده‌های آنها با فضای حوزه و ایجاد ارتباط با آنها بود.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله بهاری اظهار کرد: در این برنامه با تقسیم دانش آموزان به گروه‌های سه نفره،  یک مشاور و مربی حضور داشت تا در کنار بیان مباحث آموزشی و تفریحی به بحث حوزه‌ها نیز اشاره می کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha