جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سرمست

حوزه/ سرمست گفت: در استان قم فاصله گذاری اجتماعی را با همکاری مردم قم انجام دادیم و مردم قم واقعا درخشیدند و بیش از ۸۰ درصد مردم قم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کردند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، بهرام سرمست استاندار قم در همایش شکوه کرامت که به منظور تجلیل از خیریان استان که در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، اظهار داشت: ستاد ملی مقابله با کرونا در کشور یک الگوست و این موضوع به این خاطر است که کشورمان در مقابله با دیگر کشورها همزمان امنیت و سلامت را تامین کرد و همچنین به معیشت مردم پرداخت.

 وی افزود: کشورهای مدعی پیشرفت در زمینه مقابله با کرونا عملکرد خوبی نداشتند ولی کشورمان در این زمینه عملکرد خوبی ارائه کرد و الگویی در سطح ملی به رخ جهانیان کشید.

استاندار قم بیان کرد: طرح تحول نظام سلامت به مدیران بحران این امکان را داد که مدافعان عرصه سلامت با ایمان و انگیزه الهی نه تنها فرسوده و بی انگیزه نشوند بلکه موفق عمل کنند.

سرمست ادامه داد: در زمینه تجهیزات بیمارستانی کم و کسری نبود ولی در زمینه ویروس کرونا برخی از مشکلات و کمبودها طبیعی است؛ فضای مجازی سبب شد تا آموزش در دانشگاه ها و مدارس بدون حضور در کلاس انجام و کسب و کارهای الکترونیکی رواج پیدا کند.

رئیس شورای اداری استان قم یادآور شد: در ابتدای فعالیت دولت یازدهم ۴۹ شرکت دانش بنیان در کشور داشتیم که به ۵ هزار شرکت رسیدیم که تحول مهمی در زمینه توسعه نظام سلامت و اقتصادی است.

استاندار قم افزود: ستاد ملی مقابله با کرونا سه برنامه محوری در پیش گرفت تا این الگوی بی بدیل مبارزه با کرونا را تکمیل کند، نخستین برنامه مهم پس از تست و غربالگری موضوع فاصله گذاری اجتماعی بود و بدون اینکه دولت و ستاد ملی نیاز داشته باشد که قرنطینه کند براساس برنامه ریزی که همه نیروهای نظامی و انتظامی که پای کار آمدند و فاصله گذاری اجتماعی بسیار دقیقی انجام شد.

سرمست ادامه داد: در استان قم فاصله گذاری اجتماعی را با همکاری مردم قم انجام دادیم و مردم قم واقعا درخشیدند و بیش از ۸۰ درصد مردم قم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کردند.

وی بیان کرد: سال گذشته بیش از ۳ میلیون زائر برای نیمه شعبان به شهر مقدس قم آمدند ولی امسال با توجه به شرایط کرونا این مراسم برگزار نشد؛ فاصله گذاری هوشمند یکی از موضوعات برای مقابله با کرونا بود و محدودیت ها به ترتیب برداشته شد تا نظام سلامت رعایت و معیشت و امنیت مردم مورد توجه بود.

استاندار قم گفت: ۱۲۸ روز است که با بیماری کرونا درگیر هستیم و شهر قم طولانی مدت ترین شهری است که با کرونا درگیر است و در مدیریت بحران چند مؤلفه بود که تعیین کننده بود و یکی از این مؤلفه ها حمایت های بی دریغ مقام معظم رهبری از مصوبات و تصمیمات ستاد ملی بود و همچنین مراجع تقلید نیز با سخنان گوهربار خود بر لزوم رعایت موارد بهداشتی تاکید کردند.

سرمست تصریح کرد: دومین مؤلفه تعیین کننده در زمینه مقابله با کرونا انسجام و همدلی بود که در ستاد ملی مبارزه با کرونا وجود دارد و استانداران سراسر کشور به صورت هفتگی با اعضای ستاد ارتباط دارند.

استاندار قم افزود: ستاد ملی مبارزه با کرونا در روزهای تعطیل نیز فعال است و در کنار آن نیروهای مردمی و خیران و تشکل های  مردم نهاد به فعالیت می پردازند، اگر خیران سلامت و تشکل های مردم نهاد وارد عرصه مقابله با ویروس کرونا نمی شدند این موفقیت حاصل نمی شد.

سرمست ادامه داد: پس از اینکه در قم متوجه وجود ویروس کرونا شدیم و همزمان قصد برگزاری انتخابات را داشتیم ولی با شفافیت و قاطعیت موضوع را در دستور کار قرار دادیم و ساعت ۱۸ روز چهارشنبه مطرح شد و پس از دو ساعت ستاد بحران تشکیل دادیم.

استاندار قم بیان کرد: در شهر قم الگوساز و تصمیم ساز بودیم چون استان های دیکر برای پیش بینی و پیش گیری فرصت داشتند و برخهی استان ها با تاخیر وارد این بحران شدند ولی ما در ۳۰ بهمن به یکبار مرحله پیش از بحران را رد و وارد بحران شدیم و فرصت هیچ گونه پیش بینی و پیش گیری نداشتیم ولی ایمان و اعتقادی که در جبهه مدافعین سلامت داشتیم به خوبی عمل کردیم.

وی گفت: کادر پرستاری و رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیز مبتلا به کرونا شدند ولی به لطف خدا مرحله را رد کرده و امروز وضعیت قرمز را رد کرده و مرحله زرد هستیم و وارد فاصله گذاری پویا شدیم ولی باید مراقب داشته باشیم.

استاندار قم بیان کرد: امروز حدود ده استان کشور را داریم که سفید بودند ولی قرمز شدند اما به لطف خدا استان قم از این مرحله عبور کرده است و از توفقیات استان قم این بودکه سرمایه های گران بهای معنوی داریم و وجود مراجع تقلید و روحانیت خوش فکر و همه اقشار یکدل بودند.

سرمست عنوان کرد: محبت و همراهی و همدلی در زمینه مقابله با ویروس کرونا میان مدیران استان و همه مردم قم وجود داشت و دارد که شایسته تقدیر است و از همه تشکر می کنم؛ به چنین مردم و انسان هایی می بالم و آفرین برشما.

وی تصریح کرد: خیران عزیز به خوبی وارد صحنه شدند و تنها کاری که کردم این بود سعی کردم این قدم ها و قلم ها و کرم ها را ببینم و اگرچه بسیاری از شما خیران و نیکوکاران عزییز به دنبال دیده شدن نیستند و سمبل و نما هستید.

استاندار قم عنوان کرد: سعی کردیم از موازی کاری جلوگیری کرده وافرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نبودند شناسایی کرده و بانک اطلاعاتی در این زمینه تشکیل داده و خیرانی که به صورت گمنام فعالیت می کنند را بشناسیم و امروز این جلسه یک گام برای نهایی کردن است.

سرمست افزود: در این ۱۲۸ روزی که استان قم درگیر ویروس کرونا شده است ۴۲ جلسه توسط ستاد پاسخگویی به بحران استانداری قم برگزار کردیم که ۵۱۰ مصوبه داشتیم و ۹۰ درصد این مصوبات اجرایی شد، ۲۵ جلسه ستاد ملی برگزار شد که سعی کردیم مصوبات آن را در سطح استان به مرحله اجرا در بیاوریم.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha