جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهید بهشتی

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: شهید بهشتی علاوه بر فقه، معرفت، عرفان و مسائل تربیتی و اخلاق و رفتار بسیار انقلابی، شخصیت کفرستیز و ظلم ستیزی در سطح جهانی بود و همه این مسئله را می دانستند، همچنین این شخصیت بزرگ در گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی در سطح جهان نقش آفرین بود.

حجت الاسلام  احمد سالک در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، با اشاره به بعد استکبارستیزی شخصیت شهید بهشتی، این شهید مظلوم را استخوانی در گلوی استکبار جهانی دانست و اظهار کرد: خطاب شهید بهشتی به استکبارجهانی "موتوا بغیضکم" بود و این شهید مظلوم استخوانی در گلوی استکبار جهانی بود، به طوری که در شهادت ایشان، رسانه های آمریکایی حدود 20 دقیقه موسیقی شاد پخش کردند و این مسئله نشان دهنده نقش اساسی ایشان در مقابل استکبار جهانی بود.

وی افزود: شهید بهشتی علاوه بر فقه، معرفت، عرفان و مسائل تربیتی و اخلاق و رفتار بسیار انقلابی، شخصیت کفرستیز و ظلم ستیزی در سطح جهانی بود و همه این مسئله را می دانستند، همچنین این شخصیت بزرگ در گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی در سطح جهان نقش آفرین بود.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی  به نقش تبلیغی شهید بهشتی در اروپا نیز اشاره کرد و گفت: مدتی که شهید بهشتی در آلمان بود، با تمام اسقف های مسیحی در کلیساها مناظراتی داشت و این مناظرات به گسترش فرهنگ اسلام ناب کمک کرد.

وی اضافه کرد: سخنرانی های شهید بهشتی قبل از انقلاب در مدرسه امام صادق(ع) و راهپیمایی عظیمی که از مسجد امام تا مدرسه امام صادق(ع) برگزار شد و ایشان بالای منبر علیه حکومت و ظلم شاه سخنرانی نمود از دیگر اقدامات ظلم ستیزانه این شهید می باشد.

حجت الاسلام سالک با اشاره به شخصیت کم نظیر شهید مظلوم بهشتی، تصریح کرد: چهره شهید بهشتی در ابعاد قضایی، تدبیر، اندیشه و برنامه ریزی و شیوه های مقابله با استکبار کم نظیر و یا بی نظیر بود و حضرت امام(ره) درباره ایشان فرمود: "شهید بهشتی یک ملت است".

وی خاطر نشان کرد: امروز نیز قوه قضاییه باید در مسئله قضاوت به چند نکته توجه داشته باشد از جمله این که باید به حفظ کرامت مردم و افرادی که برای قضاوت به دادگاه مراجعه می کنند و حتی متهم، توجه ویژه نماید.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، برخورد بر اساس اصول عدالت با متهم و شاکی را لازمه امر قضاوت عنوان کرد و ادامه داد: این مسئله مهمی است که نباید حب و بغض ها در حکم اثرگذار باشد و علاوه بر آن قاضی باید تحقیق کند و به نتیجه برسد و نباید به دلیل فشردگی پرونده ها حق و حقوق برخی از بین برود.

وی افزود: نکته بعدی اخلاق و نوع برخورد با مردم و همچنین مبارزه عمیق با فساد است که باید از خود قوه قضائیه تا بیرون از آن مورد توجه باشد، چرا که مبارزه با فساد آرامش و امنیت جامعه را تضمین می کند و اعتماد را به نظام بالاتر می برد.

حجت الاسلام سالک تاکید کرد: قاضی در حقیقت در جایگاه حکومتی نشسته است و باید جمیع ارزش های انقلابی و حکومتی را رعایت کند و این مسئله مهمی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha