جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 906898
۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
مساجد سنگاپور به طور نسبی بازگشایی شدند

حوزه/ مسلمانان برای شرکت در نمازهای جماعت یومیه و نمازهای جمعه در سنگاپور باید از پیش در یک سامانه آنلاین جا رزرو کرده و تدابیر بهداشتی از جمله فاصله  گذاری اجتماعی و ماسک زدن را رعایت کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از outlookindia، مساجد سرتاسر سنگاپور پس از ماه‌ها تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا، جمعه این هفته (۲۶ ژوئن) تا اندازه‌ای بازگشایی شدند. و مسلمانان این کشور بار دیگر توانستند در مسجد نماز جمعه اقامه کنند.

شرکت مسلمانان در نمازهای جماعت مساجد سنگاپور هم اکنون از طریق یک سامانه رزرو آنلاین مجاز است و ۵۰ نفر در هر نماز با حفظ تدابیر بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مساجد سنگاپور برای اقامه نماز جمع می‌شوند.

شورای مذهبی اسلامی سنگاپور در صفحه رسمی خود در فیس بوک نوشت: در این جمعه مبارک ، ما نیز از سرگیری نماز جماعت در مساجد را آغاز می‌کنیم. ما می‌دانیم که بسیاری از نمازگزاران در انتظار چنین روزی هستند.

نمازگزاران باید از پیش ازطریق سیستم رزرو آنلاین، ثبت نام کرده و یکی از دو خطبه ۳۰ دقیقه ای مساجد در نماز جمعه و همچنین نمازهای یومیه برگزار خواهند شد.

این شورا گفت که نمازگزاران فقط مجاز خواهند بود که هر سه هفته یک جلسه جمعه را رزرو کنند تا اطمینان حاصل شود که فرصت‌های حضور در بین مسلمانان در کشور به طور مساوی توزیع می‌شود.

این پست با بیان اینکه کارکنان مساجد نمازگزارانی را که با هر مشکلی روبرو هستند راهنمایی می کنند، گفت: ما به دنبال همکاری و تفاهم همه جامعه هستیم تا همه بتوانند از برکت شرکت در نماز جماعت بهره‌مند شوند.

نمازگزاران به منظور اقدامات احتیاطی باید در منزل وضو بگیرند، سجاده نماز همراه داشته باشند و در هنگام اقامه نماز ماسک بهداشتی به صورت بزنند. همچنین ، افراد بالای ۶۰ سال ، زیر ۱۲ سال و افراد دارای مشکلات تنفسی اجازه حضور در نماز را نخواهند داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha