جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
درخواست برای تحقیقات درباره قتل پیرمرد مسلمان به دست پلیس کانادا

حوزه/ جامعه اسلامی کانادا، مسلمانان و فعالان مدنی این کشور، خواستار آغاز تحقیقات درباره قتل یک پیرمرد ۶۲ ساله مسلمان مبتلا به اسکیزوفرنی به دست نیروهای پلیس شدند.

درخواست برای تحقیقات درباره قتل پیرمرد مسلمان به دست پلیس کانادابه گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، مسلمانان و گروه‌های مدافع حقوق بشر در کانادا خواستار آغاز تحقیقات شفاف و علنی درباره تیراندازی مرگبار پلیس به ایجاز چودری، پیرمرد مسلمان ۶۲ ساله در ۲۰ ژوئن (شنبه هفته گذشته) شدند.

 نادیا حسن، مدیر اجرایی شورای ملی مسلمانان کانادا گفت: ما انتظار پاسخ‌گویی داریم. حداقل انتظار می‌رود افسر پلیسی که مسئول قتل ایجاد چودری بود از نیروی پلیس برکنار شود. این افسر لیاقت داشتن اسلحه و نشان ندارد و باید فورا اخراج شود.

چودری مبتلا به اسکیزوفرنی بود و دچار حمله شد که باعث شده یکی از اعضای خانواده برای کمک به خط غیراضطراری تماس بگیرد. پلیس وارد عمل شد و جلوی آپارتمان را گرفته و مانع از اعضای خانواده شد که تلاش داشتند وارد خانه شده و پیرمرد را آرام کنند.

با استفاده از نردبان ، پلیس از طریق بالکن وارد آپارتمان شد و در را با لگد باز کرده و به او پیرمرد فرمان ایست داد و بدون اینکه او فرصت تسلیم شدن داشته باشد همزمان بلافاصله با ۵ شلیک گلوله او را از پا درآورد.

به گفته اعضای خانواده، چودری که پدر چهار فرزند بود زبان انگلیسی را نمی فهمیده و هیچ نشانه ای از تمایل به صدمه زدن به کسی نشان نداده است.

پلیس مدعی شد که این فرد اسلحه داشته است. هاشم چودری خواهرزاده وی گفت که پلیس در تیراندازی به دایی وی از نیروی بیش از حد استفاده کرده است.

مسلمانان خواستار تحقیقات درباره این جنایت و اجرای عدالت هستند.

حسن چودری خواهرزاده دیگر وی گفت: اگر می‌گذاشتند ما داخل برویم و با او صحبت کنیم حالش خوب می‌شد.

 درگذشت چودری اعتراضات خیابانی و انتقادات گسترده‌ای در مردم، گروه‌ها و متخصصان بهداشت روانی راجع به نحوه برخورد پلیس با بیماران اسکیزوفرنی موجب شده است.

مرکز اعتیاد و سلامت روان در بیانیه ای گفت: پلیس وقتی مردم دچار بحران هستند نباید اولین پاسخ دهنده باشد. پلیس آموزش‌های کافی برای وضعیت‌های بحران را دیده نیست و انتظار نمی‌رود قادر باشد وضعیت را درست کنترل کند.

شورای امامان جماعت کانادا نیز طی بیانیه‌ای درگذشت چودری را تسلیت گفته و خواستار اجرای عدالت شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محسن US ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    0 0
    عزیزان خبرها را بدون تحقیق انتشار ندهید ، منابع مختلف اغراض مخلف دارند .