جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمدحسن حقیقت
محمدحسین حقیقت

حوزه/ کارگردان فیلم داستانی «سوگند» اظهار کرد: این فیلم داستانی پیامی را مدنظر قرار داده که در آموزه‌های قرآنی بارها روی آن تاکید شده است. آن نیز امید و انگیزه برای ادامه بهتر زندگی است.

محمد حسین حقیقت کارگردان فیلم داستانی «سوگند» در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، درباره توجهات قرآنی در کارش اظهار کرد: آنچه در سوگند به دنبال آن هستیم، امید است که از آموزه‌های کلام الهی وام گرفته شده است؛ این‌که انسان تحت هیچ شرایطی نباید امید و انگیزه خود را که لازمه هر تلاش و پویایی است از دست دهد.

وی افزود: در این فیلم با دختری تحصیلکرده و در عین حال هنرمند، روبرو هستیم که بر اثر سانحه‌ای پدر و نیز بینایی خود را از دست می‌دهد. در چنین شرایطی انتظار یا تصور این است که بر اثر فعل و انفعالات پزشکی، بینایی‌اش حاصل و یا بر اثر یک معجزه معنوی، سلامتی چشمانش بدست آید؛ اما هیچ کدام از این‌ها اتفاق نمی‌افتد و در واقع نقطه اصلی و قابل بحث در فیلم، همین است.

حقیقت با اشاره به این‌که شخصیت فیلم با همین نابینایی‌اش تا انتهای داستان می‌رود، گفت: او بعد از یک دوره انزوا، گوشه‌گیری و حتی پرخاشگری به مدد تمسک به خداوند و هنر در پروسه‌ای جالب و اثرگذار به آغوش زندگی، خانواده و اجتماع برمی‌گردد، البته همه انسان‌ها و بخصوص آسیب‌دیدگان جسمی و یا اجتماعی هر یک و به گونه‌ای از آن بهره‌مندند، ولی یا در کشف و یا در چگونگی استفاده از آن در تحولات زندگی عاجزند.

کارگردان سوگند درباره پیام اصلی فیلم چنین توضیح داد: پیام اصلی فیلم در واقع ایجاد امید و انگیزه در وجود همه انسان‌هاست، به‌ویژه آن‌هایی که به گونه‌ای دچار آسیب شدند؛ آسیب اجتماعی، اقتصادی، روحی، ذهنی، جسمی، معلولیت، نابینایی و نظایر آن.

وی تاکید کرد: امید یک اندوخته مهم و حیاتی در وجود انسانهاست؛ این‌که انسان بتواند تحت هر شرایطی، داشته‌های خود را به رخ نداشته‌هایش کشیده و در این بستر راهی به سوی امید، آینده و موفقیت بگشاید. این رویکرد فیلم از اهداف کار بوده، هدفی که ملهم از مفاهیم و مضامین قرآنی است.

وی در پایان تاکید کرد: فیلم داستانی سوگند آماده نمایش است و عباس صالح مدرسه‌ای تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارد. این اثر قرار است در آینده‌ای نزدیک در گروه هنر و تجربه اکران عمومی شود. سارا باقری، حدیث نیکرو، بهرام امانی، علی ایرجی، سمانه محمدی، مرتضی زینل، مهیار وقاری، ایمان قاطعی‌فر و حسن زاهدی بازیگرانی هستند که در این فیلم ایفای نقش کردند.

از دیگر عوامل فیلم «سوگند» می‌توان به لاله گلرخ عربانی نویسنده فیلمنامه، مازیار بهروز مدیر فیلمبرداری، هادی سلیمانزاده صدابردار، سیامک مهماندوست تدوینگر، مسعود سخاوت دوست آهنگساز، مهرداد جلوخانی طراحی و ترکیب صدا، سپیده خلیلی مترجم، اسحاق افسرده و دنیا باقری گریمور، سعید خلیلی جلوه‌های بصری، محمد حسین حقیقت طراح صحنه و لباس، سپهر راحلی مدیر صحنه، بهرام طالب سربازی دستیار کارگردان، بهزاد جعفری مذهب برنامه ریز، صاحبه خدمتگزار منشی صحنه، نگین حبیبی دستیار لباس، ایمان قاطعی فر مدیر تولید وسید علی زرآبادی مدیر تدارکات اشاره کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha