جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله عبدالمجید باقری بنابی

حوزه / آیت الله عبدالمجید باقری بنابی گفت: مجلس یازدهم به مسئولیت خطیر خود در بحث فرهنگ و مسائل مربوط به آن به عنوان یکی از دغدغه های اصلی جامعه اسلامی و مطالبات مهم مقام معظم رهبری توجه ویژه داشته باشد.

آیت الله شیخ عبدالمجید باقری بنابی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز با اشاره به مطالبات فرهنگی مقام معظم رهبری از مجلس یازدهم، گفت: التزام به مسائل دینی و تقوا، به عنوان پیشران کلیدی احیاء و برپا داشتن فرهنگ اسلامی به معنای کامل آن است، لذا برای پیشبرد اهداف بزرگ نظام اسلامی، در برنامه کلان دولت اسلامی به ویژه مجلس یازدهم به عنوان یک وظیفه خطیر مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد : امر اقامه نماز به عنوان نخستین ثمره و نشانه حکومت صالحان و در رتبه بعدی «زکات» به مثابه تنظیم مالی جامعه و زمینه ساز زیرساخت های فرهنگی و «امر به معروف و نهی از منکر» جهت سالم سازی فرهنگ جامعه اسلامی سه امر مهم به استناد کلام وحی در آیه شریفه ۴۱ سوره حج، با استقرار حاکمیت الهی در نقطه ای از زمین، بر دوش مؤمنان و بندگان زبده خداوند قرار گرفته است: «الَّذینَ إِنْ مَکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَ آتَوُا الزَّکاةَ وَ أَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَوْا عَنِ الْمُنْکَرِ وَ لِلَّهِ عاقِبَةُ الْأُمُورِ». بخشی از این بار سنگین نیز بر عهده مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

صفحه ویژه «مطالبات فرهنگی رهبر انقلاب از مجلس یازدهم» در خبرگزاری حوزه راه اندازی شد

مدیر حوزه علمیه بناب افزود: نقش اقامه نماز، زکات و امربه معروف و نهی از منکر در اعتلاء و ارتقای فرهنگ اسلامی به عنوان زیرساخت وضع قوانین اسلامی، یکی از مطالبات اصلی رهبر معظم انقلاب است که باید مورد توجه و اهتمام مجلس یازدهم قرار گیرد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در اهمیت فرهنگ می فرمایند: «فرهنگ و صف آرایی فرهنگی در مقابل دشمن آن چیزی است که بنده هم اگر در راه آن کشته شدم، احساس می کنم که در راه خدا کشته شده ام(۱۳۷۸/۰۹/۲۳)».

آیت الله باقری بنابی یادآور شد: مقام معظم رهبری، بحث فرهنگ را از اقتصاد هم مهم تر دانسته و فرهنگ را به منزله هوایی دانسته اند که ناچاریم از این هوا تنفس کنیم.

مدیر حوزه علمیه بناب تصریح کرد: مجلس یازدهم به مسئولیت خطیر خود در بحث فرهنگ و مسائل مربوط به آن به عنوان یکی از دغدغه های اصلی جامعه اسلامی و مطالبات مهم مقام معظم رهبری توجه ویژه داشته باشد.

استاد اخلاق حوزه در پایان افزود: ان شاءالله نصرت و یاری خداوند بنابر وعده الهی در آیه ۴۰ سوره حج «أَلَّذِینَ أُخْرِجُواْ مِن دِیَرِهِمْ بِغَیْرِ حَقٍّ إِلَّا أَن یَقُولُواْ رَبُّنَا اللَّهُ وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَّهُدِّمَتْ صَوَمِعُ وَبِیَعٌ وَصَلَوَتٌ وَ مَسَجِدُ یُذْکَرُ فِیهَا اسْمُ اللَّهِ کَثِیراً وَلَیَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن یَنصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ»  مشمول حال مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی به ویژه خادمان ملت در مجلس یازدهم شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha