جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نادری فر

حوزه/ مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان گفت: بهترین محل برای انسجام طلاب خواهر سازمان‌های مردم‌نهاد است چراکه دارای ظرفیت بالایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، مهرداد نادری‌فر، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان، ظهر امروز در جلسه ای با مدیر کل دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه خواهران اظهار کرد: نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند و اگر این جمعیت تربیت شود بر نیمه دیگر جامعه تأثیر خواهد گذاشت، لذا فعالیت فرهنگی و اجتماعی خواهران دارای اهمیت وافری است.

وی با بیان اینکه باید از این فرصت‌های فرهنگی به نحو شایسته استفاده کنیم، ادامه داد: در این راستا باید دانش‌آموختگان حوزه را در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی فعال کنیم؛ طلاب خواهر در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی که هزینه بالایی از کشور صرف آن می‌شود، نقش برجسته و کلیدی دارند.

نادری‌فر بیان کرد: بهترین محل برای انسجام طلاب خواهر، سازمان‌های مردم‌نهاد است، چراکه دارای ظرفیت بالایی است و اینگونه می‌توانند با دستگاه‌ها تعامل داشته باشند.

وی تصریح کرد: طی برگزاری جلساتی در سطح کشور تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت فرهنگی حوزه خواهران و وزارت کشور منقعد شد که بر اساس آن ایجاد سازمان‌های مردم‌نهاد ویژه دانش آموختگان حوزه های خواهران در استان‌ها در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان خاطرنشان کرد: شناسایی زمینه‌ها و بسترهای فعالیت آموزشی دانش آموختگان در سطح استان و اطلاع‌رسانی به آنان و انعقاد قرارداد همکاری با سازمان ها و مراکز مرتبط، از جمله اقدامات حمایتی از دانش آموختگان در تأسیس و اداره امور مراکز آموزشی است.

وی افزود: در هر شهرستان یک کانون شکل‌گرفته که این امر نقطه قوتی برای ورود در زمینه‌های فرهنگی در شهرستان‌های استان همدان است

نادری‌فر عنوان کرد: هدف از تأسیس این مرکز دستیابی به آمار و اطلاعات جامع نیروی انسانی حوزوی در رشته‌های تخصصی، توانمندی‎ها، مهارت‌ها، برقراری ارتباط مستمر با مراکز و دستگاه‌ها و شناسایی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های کمی و کیفی آنان و بررسی امکان بهره‌مندی طلاب از فرصت‌های شغلی، هدایت نیروی انسانی حوزوی به سمت نیازهای حوزه، جامعه و حمایت از آنان است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha