شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بانوان طلبه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمان در جلسه ای با فرماندار کرمان از فعالیت ۲۰ مدرسه علمیه و سه موسسه و مرکز تخصصی حوزه خواهران در استان با ۶ هزار بانوی طلبه و ۲ هزار مبلغه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمان، در جلسه مشترک مدیر حوزه علمیه خواهران استان و فرماندار شهر کرمان، زمینه های تعامل و هم افزایی این دو نهاد در عرصه های فرهنگی و عمرانی (احداث، تکمیل و توسعه پروژه های مدارس علمیه خواهران استان) مورد بررسی قرار گرفت.

خانم محمدی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمان در این جلسه به تبیین نقش طلاب خواهر در جامعه پرداخت و گفت: حوزه علمیه خواهران از برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی است. در سال ۷۶ به همت مرحوم آیت الله شرعی(ره) برای نظام مندی و ساماندهی مدارس علمیه خواهران، مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران راه اندازی شد و تمامی برنامه ریزی و سیاستگذاری های مدارس خواهران بر عهده این مرکز قرار گرفت.

وی افزود: در حال حاضر بالغ بر ۵۰۰ مدرسه علیمه خواهران در سطح کشور فعالیت دارند که از این تعداد، در استان کرمان ۲۰ مدرسه در مقطع سطح دو، دو مؤسسه آموزش عالی حوزوی در مقطع سطح سه و یک مرکز تخصصی تفسیر تطبیقی در مقطع سطح چهار با حدود ۶ هزار طلبه و ۲ هزار مبلغه مشغول فعالیت هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمان، هدف از تشکیل حوزه علمیه خواهران را تربیت دینی خواهرانی وارسته و فرهیخته، تهذیب درون خانوادگی و پرورش پژوهشگر و مبلّغ دینی دانست و تصریح کرد: برای رفع نیازهای دینی، تبلیغ، ترویج، تثبیت، تعمیق فرهنگ و معارف اسلامی و احیای الگوی زن مسلمان در عرصه جهانی، جایگاه حوزه های علمیه خواهران در رشد و پویایی جامعه غیر قابل انکار است.

 محمدی بیان کرد: حوزه علمیه خواهران دارای نقشی بی بدیل است و این نقش از دو جهت برجسته است: اول اینکه حوزه علمیه است و رسالت و جایگاه انبیاء الهی و ائمه اطهار(ع) را دارد و دوم، تربیت دینی بانوان در این مکان مقدس است، زیرا یک بانو می تواند به مقامات عالیه ای دست یابد که با ملائکه الهی به گفت و شنود بپردازد.

وی ادامه داد: در مقام والای زن همین بس که حضرت امام(ره) می فرمایند «از دامن زن، مرد به معراج می رود»؛ در واقع بانوان در دو سنگر خانواده و اجتماع منشأ اثر هستند. بانوان طلبه سنگربانان این پایگاه بزرگ علمی و فرهنگی هستند، در نتیجه با توجه به این نقش و جایگاه عظیم، حمایت از حوزه علمیه خواهران، حمایت از اصل دین و کمک به احیای معارف و آموزه های دینی است.

*ضرورت نگاه ویژه به حوزه خواهران

 بابایی، فرماندار شهرستان کرمان هم در این جلسه به ضرورت و اهمیت حضور بانوان طلبه در جامعه اشاره کرد و گفت: وضعیت کنونی جامعه نگاه ویژه به حوزه خواهران را ایجاب می کند.

فرماندار کرمان ادامه داد: دشمن نهاد خانواده را هدف قرار داده و متاسفانه در این زمینه پیشرفت نیز داشته است، زیرا تمام بالغ بر ۱۳۰ شبکه معاند فارسی زبان همگام با فضای مجازی در حال آسیب زدن به اساس جامعه اند.

وی، حوزه خواهران را از نهادهای یاری‌گر در زمینه اصلاح فرهنگ عمومی در مقابل هجمه های دشمنان دانست و تصریح کرد: نگرانی های زیادی در زمینه معضلات فرهنگی  وجود دارد، لذا دست یاری به سمت نیروهای دغدغه مندی همچون خواهران طلبه است، از این رو فرمانداری کرمان آماده هر نوع همکاری با حوزه خواهران برای اصلاح معضلات و رفع دغدغه های فرهنگی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha