شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شهردار قم

حوزه/شهردار قم گفت: قم پایگاه انقلاب اسلامی بوده و بسیاری از نظامات فقهی ما در این شهر تدوین می شود؛ انتظار می رود که در حوزه مدیریت شهری نیز نظامات فقهی در حوزه تهیه و تدوین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سید مرتضی سقائیان نژاد پیش از ظهر امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، عنوان کرد: شهرداری دارای ۳۷۲ وظیفه بوده و هیچ دستگاهی به این وسعت وظایف بر دوش خود ندارد و کار شهرداری بسیار متنوع است.

وی با بیان اینکه موضوعات شهری نباید رنگ سیاسی به خود گیرد، افزود: امروز در شهرهای کشور ۷۱ درصد کل جمعیت ایران ساکن هستند و اداره امورات آن ها بر عهده شهرداری است.

شهردار قم بیان کرد: قم پایگاه انقلاب اسلامی بوده و بسیاری از نظامات فقهی ما در این شهر تدوین می شود؛ انتظار می رود که در حوزه مدیریت شهری نیز نظامات فقهی در حوزه تهیه و تدوین شود.

سقائیان نژاد با تاکید بر لزوم توسعه متوازن مناطق شهری قم خاطرنشان کرد: ما از شهرداری های منطقه چهار و یک پول گرفته و به شهرداری مناطق ضعیف تر مانند ۶ و ۲ تزریق می کنیم.

وی ابراز کرد: در سال بیش از ۳۰۰ هزار تن در شهر آسفالت پخش می شود، همچنین قم در حال خارج شدن از حالت اقلیم خشک است که شهرداری در این مهم نقش دارد.

شهردار قم با بیان اینکه در سال گذشته ۵۷۰ میلیارد تومان جذب سرمایه گذاری داشته ایم، مطرح کرد: زمانی که ما به شهرداری قم آمدیم، دو هزار میلیارد تومان بدهی وجود داشت، امروز این رقم به ۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

شهردار قم  لزوم ارتباط مسئولین با مردم را موردتاکید قرار داد و عنوان کرد: بنده هر شب به حرم مطهر و شب های چهارشنبه به مسجد مقدس جمکران می روم و با مردم دیدار رو در رو دارم.

سقائیان نژاد با بیان اینکه کسانی هستند که قصد اختلاف افکنی بین شهرداری و شورای شهر را دارند، اظهار داشت: انگیزه این افراد راهیابی به شهرداری است، اما ما با شورای شهر هیچ اختلافی نداریم.

وی با تاکید بر اینکه ۴۰۰ دستگاه اتوبوس برای شهر قم فراهم شده است، ادامه داد: افرادی که از کشورهای دیگری مانند پاکستان یا عراق و غیره به قم می آیند، به صورت غیر سیستمی ورود می کنند که باید روی این موضوع نظارت شود.

شهردار قم با اشاره به وضعیت باغ پرندگان بیان کرد: مهمترین مشکل در حال حاضر تهیه تور بوده و پیمانکار آن پیگیری های نوع پرندگان را هم انجام داده و در حال حاضر فقط باید پرندگان آورده شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha