چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تبلیغ

حوزه/ در جلسه تبیین طرح «نهضت تبلیغ» استان کرمان بر ضرورت مردمی سازی تبلیغ تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از استان کرمان، جلسه تبیین طرح نهضت تبلیغ با حضور حجت الاسلام حقانی مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان و خانم محمدی مدیر حوزه علمیه استان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، مدیر حوزه علمیه خواهران کرمان، به معرفی مدارس استان پرداخت و گفت: استان کرمان در مجموع دارای ۲۳ مدرسه و ۶ هزار طلبه درحال تحصیل و فارغ التحصیل از مقاطع مختلف است. از این تعداد حدود دو هزار مبلغه وجود دارد. که  به عنوان یک ظرفیت بسیار مطلوب جهت انجام امور تبلیغی در حال فعالیت هستند. در این راستا دو امر مهم در حال انجام و پیگیری است، اول شناسایی مبلغین و سازماندهی و بحث دیگر آموزش و توانمندسازی آنان.

در ادامه خانم سعیدنژاد، مسئول امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی کرمان به تبیین طرح نهضت تبلیغ پرداخت و تصریح کرد: در گذشته اصل تبلیغ فقط کار شخصیت هایی بوده که در جامعه رسمیتی داشته اند و در اصل یک شغل فرهنگی بوده است، اما اکنون این رویکرد تغییر کرده و هر فردی به مقدار اثرگذاری خود یک مبلغ است.

مسئول امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی کرمان ادامه داد: هدف سازمان تبلیغات گفتمان سازی تبلیغ در میان اقشار مختلف مردم است. این مهم مستلزم آموزش مبلغین برای ایجاد چنین رویکردی است، لذا در این راستا همسو شدن دستگاه های فرهنگی نیز بایسته و ضروری است.

وی افزود: حوزه علمیه خواهران دارای جایگاهی خطیر در ساماندهی و جهت دهی مسیر تبلیغی است. داشتن زبان مشترک با مردم توسط طلاب راهگشای دستیابی به اهداف این باور است. در اصل، با فعال کردن قشر منفعل مذهبی می شود به بسیاری از اهداف با راحتی بیشتری دست یافت، همچنین ایجاد حس مسئولیت در افراد نیز یاریگر دیگری در این مسیر است.

 حجت الاسلام حقانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان هم در سخنانی گفت: طرح نهضت تبلیغ از طرح های بسیار خوبی است که با یاری حوزه علمیه خواهران دارای پختگی بیشتری شده و عملیاتی می شود و آن گاه می توان به نتیجه مطلوبی دست یافت.

وی ادامه داد: نیروی انسانی مهم ترین عامل تحول‌آفرین است که این نیرو باید توسط حوزه تامین شود تا بتوان نتیجه فکر حوزوی را در تمام اقشار، سازمان ها و جوامع توسط  مشاهده کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha