جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حدائق - شیراز

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حدائق گفت: امروز برخی جوانان از مسیر فاصله گرفته اند و از ارزش ها دور شده اند، هنر کانون های مساجد نجات دادن کسانی است که در حال غرق شدن هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، عصر امروز در مراسم افتتاحیه کانون فرهنگی هنری شهید حاج قاسم سلیمانی که در مسجد الرجاء شیراز برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به هجمه هایی که دشمن علیه نظام مقدس اسلامی در فضای مجازی ایجاد کرده، اهمیت و حساسیت های کار فرهنگی بسیار بالا است.

وی همچنین در خصوص ارزش فعالیت های فرهنگی، روایتی از امام سجاد(ع) را مورد توجه قرار داد و افزود: شخصی از امام سجاد(ع) این سوال را مطرح کرد که اگر 2 فرد همزمان یکی در زندان رومیان در اسیری به سر می برد و دیگری جوانی بود که یک فرد ناصبی به روی اندیشه آن کار می کرد را بخواهیم نجات دهیم کدام را انتحاب می کنید؟ امام(ع) در پاسخ فرمود اکنون من یک سوال از شما می پرسم هر پاسخی که شما به آن دادید جواب من نیز همان خواهد بود، اگر از کنار آبی رد می شدید همزمان یک جوان مومن و یک گنجشک در آب افتاده بودند و می توانستی یک نفر از آنان را نجاد دهی، کدام را انتخاب می کردی؟ شخص گفت معلوم است جوان را نجات می دهم، امام فرمود پاسخ شما نیز این چین واضح است.

وی افزود: امام سجاد(ع) فرموده است، شخصی که به دست رومی ها در زندان اسیر است، اگر به فریادش نرسیدید و کشته شد، به بهشت خواهد رفت، اما اگر به فریاد شخصی که اندیشه اش تغییر پیدا می کند، نرسیدید ممکن است به جهنم برود، از این رو به فریاد کسی برسید که می خواهد به جهنم برود.

حجت الاسلام والمسلمین حدائق خاطرنشان کرد: امروز برخی از جوانان از مسیر اسلام فاصله گرفته اند و از ارزش ها دور شده اند، هنر کانون های مساجد نیز نجات دادن کسانی است که در حال غرق شدن هستند.

حجت الاسلام حسین امیدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس هم در این مراسم اظهار داشت: از وقتی شهید سلیمانی به شهادت رسید، تصمیم ملی گرفته شد که یک کانون و مسجد برتر به نام این شهید نامگذاری شود، که با توجه به فعالیت های مطلوب، این مسجد را انتخاب کردیم.

وی افزود: امیدوارم این کانون منشاء اثر باشد و بتوان از اثرات این کانون برای همگان استفاده کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha