چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ماهاتیر محمد نخست وزیر سابق مالزی

حوزه/ ماهاتیر محمد نخست وزیر سابق مالزی با بیان اینکه مالزی با عادی سازی روابط با اسرائیل مخالف است، تأکید کرد: معرفی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، اقدامی غیر قانونی است و باید مبارزه ادامه یابد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، ماهاتیر محمد نخست وزیر سابق مالزی با بیان اینکه مالزی با عادی سازی روابط با اسرائیل مخالف است، تأکید کرد: معرفی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، اقدامی غیر قانونی است و باید مبارزه ادامه یابد.

وی در گفتگوی ویژه با شبکه المیادین گفت: مسئله فلسطین باید از طریق مذاکرات حل شود، امّا اقدامات اسرائیل با قوانین المللی در تناقض است و تمامی اعضای سازمان ملل باید به دادگاه بین المللی شکایت کند.

وی افزود: معرفی قدس به عنون پایتخت اسرائیل، اقدامی غیر قانونی است که با قوانین بین المللی و تمامی قوانین در تناقض است و هیچ کس نمی تواند سرزمین های دیگران را تصرف کرده و ادعا کند که مالک آن است، لذا اسرائیل از طریق تسلط بر اراضی اسرائیلی بنیان نهاد شده است.

نخست وزیر سابق مالزی تصریح کرد: به یاسر عرفات گفتم که مبارزه طولانی خواهد بود و باید مبارزه را نه تنها در سطح نظامی، مادی و جنگ بلکه از طریق راه های دیپلماسی ادامه دهید.

محمد ماهاتیر با تأکید بر اینکه ما از ابتدا اسرائیل را به رسمیت نشناختیم و تاکنون هیچ رابطه دیپلماسی میان ما و اسرائیل وجود ندارد و همواره این روابط را محکوم کردیم، امّا متأسفانه برخی کشور ها سیاست های مختلفی را در پیش می گیرند.

در آمریکا دموکراسی حقیقی وجود ندارد

وی در خصوص اقدام نژادپرستانه علیه سیاهپوستان آمریکایی گفت: در آمریکا دموکراسی حقیقی وجود ندارد و این کشور تا حد زیادی رفتار غیر منصفانه و غیر عادلانه با سیاهپوستان دارد. ما باید از سیاهپوستان حمایت کنیم؛ چرا که از این طریق می توانیم نشان دهیم که جامعه آمریکایی در قبال شهروندان خود رفتار ناعادلانه و غیرمنصفانه دارد.

ماهاتیر محمد با اشاره به اینکه برخی طرف ها به تشویق شیعه و سنّی به جنگ و درگیری تمایل دارند، افزود: آنها می خواهند اهل سنت با برادران شیعه بجنگند. ما این را می دانیم. برخی از کشور های بزرگ می خواهند استقرار کشور های اسلامی را بر هم بزنند تا مانع رشد و قدرتمندی ما شوند.

نخست وزیر سابق مالزی در خصوص مبارزه با ویروس کرونا گفت: ما با چین برای انجام برخی آزمایشات در مالزی همکاری می کنیم و از تلاش های چین تشکر و قدردانی می کنیم؛ چراکه اقدامات آن در مقابله با ویروس کرونا مؤثر بوده، بر خلاف آمریکا و برزیل که موجب شیوع ویروس کرونا در میان شهروندان خود شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha