جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محمد کریم البلداوی نماینده ائتلاف فتح عراق

حوزه/ محمد البلداوی نماینده ائتلاف فتح گفت: مجلس نمایندگان عراق در خصوص مشارکت نیروهای آمریکا در عملیات الدوره علیه حشدالشعبی تحقیق خواهد کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، محمد البلداوی نماینده ائتلاف فتح گفت: مجلس نمایندگان عراق در خصوص مشارکت نیروهای آمریکا در عملیات الدوره علیه حشد الشعبی تحقیق خواهد کرد.

وی با بیان اینکه آمریکا به دنبال فتنه انگیزی میان نهادهای نظامی از طریق اصطکاک میان حشد الشعبی و سازمان مبارزه با تروریسم است، افزود: حمله به پایگاه حشد الشعبی همزمان با بازگشت عناصر تحت پیگرد به دستگاه قضا با معاملات سیاسی، نشانگر وجود یک طرح جدید آمریکایی است.

البلداوی تصریح کرد: اطلاعات اولیه به مشارکت نیروهای آمریکا با نیروهایی که به پایگاه حشد الشعبی در منطقه الدوره حمله کردند، اشاره دارد و پارلمان عراق با توجه به اینکه این مسئله بسیار خطرناک است و نمی‌توان از آن عبور کرد، در این خصوص تحقیق خواهد کرد.

 عضو نماینده فتح در بخش دیگر سخنان خود گفت: برخی از طرف ها به دنبال اختلاف افکنی و بحران آفرینی میان حشدالشعبی و نیروهای امنیتی هستند.

وی با بیان اینکه تمامی مشکلات را می توان به سادگی و بدون بحرانی کردن امور در داخل نهاد امنیتی حل و فصل کرد، بر ضرورت اعتماد به مشاوران توانمند در چنین شرایط تأکید کرد.

شایان ذکر است که مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به اشتباه خود در اجرای عملیات امنیتی علیه پایگاه حشد الشعبی در منطقه الدوره بغداد اعتراف کرده و مراتب تأسف خود را به رهبران سیاسی از این عملیات ابراز کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha