جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
صفایی بوشهری

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: در دوره استعمار فرا نو به استفاده از رسانه ها روی آوردند تا با مدیریت افکار مردم، مدیریت حرکات مردم را در دست بگیرند و به همین دلیل است که تهاجم های اقتصادی، فرهنگی، تهاجم علمی و  فناوری اتفاق می افتد.

حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی اظهار داشت:  از منظر ادیان الهی و دین اسلام، حقوق بشر یک اصل اساسی است و بنیان تحقق بسیاری از پدیده های جهانی و احکام شرعی است‌، به طوریکه حتی در مباحث فقهی، در موارد تزاحم فی ما بین حق الله و حق الناس، خداوند امر کرده که حق الناس را مقدم بداریم، در شرایط فعلی و بیماری کرونا نیز چون سلامتی یک حق است از برگزاری نماز های جمعه  امتناع می شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: از ابتدای تاریخ یک جریان تمامیت خواه وجود داشته که به دنبال مصادره حقوق انسان ها بنفع خود بوده است. امثال این جریانات دولت هایی نظیر آمریکا هستند که دیگران را بعنوان کسانی که اسباب قدرت آن ها هستند محاسبه می کنند و قائل به حفظ انسان بدون حقوق و بعنوان برده هستند.

وی در ادامه تاریخ سیاسی جهان را به سه دوره استعمار نظامی، استعمار نو و استعمار فرا نو تقسیم کرد و افزود: در دوران استعمار نظامی یک کشور با استفاده از قدرت نظامی بر کشور یا کشورهای دیگر مسلط می شد و در دوران نو که پس از مقاومت های کشورهای مستعمره در برابر استعمار گر به وجود آمده بود، گروه هایی با تفکر خودشان در کشور مستعمره به وجود می آوردند و به قدرت می رساندند و این افراد همان عملی را انجام می دادند که استعمارگران می خواستند.، مثل دوران پهلوی در ایران یا کشورهای غربی خلیج فارس در حال حاضر. اما در دوره استعمار فرا نو به استفاده از رسانه ها روی آوردند تا با مدیریت افکار مردم، مدیریت حرکات مردم را در دست بگیرند و به همین دلیل است که تهاجم های اقتصادی، فرهنگی، تهاجم علمی و  فناوری اتفاق می افتد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری گفت: نگاه آمریکا این است که هیچ ملتی جز من حقی ندارد و "من" آن هم در واقع تنها سرمایه داران و سیاستمداران کشور آمریکاست نه مردمش.

وی، آمریکا را عامل فساد در جهان آمریکا دانست و  اظهار کرد: وقتی هم که به عملکرد آمریکا اعتراضی می شود، می گوید به قصد اصلاح جهان این کار را می کنم.

امام جمعه بوشهر افزود: کشورهای اروپایی، کشورهای اقماری آمریکا هستند و وقتی انگلیس پا به خاورمیانه گذاشت نیز تنها یک کلام داشت آن هم اینکه « خاورمیانه از آن من است» و البته کشورهای غربی حتی در روابط خود با یکدیگر نیز حقی برای دیگری قائل نیستند، نظیر آنچه در جنگ های جهانی اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: آمریکا در برابر انقلاب اسلامی ایران هم می ایستد، چرا که شعار ایران همان پیام الهی یعنی حقوق بشر است، اما تمام نهادها و سازمان های بین المللی حقوق بشر مانند سازمان ملل و کنوانسیون حقوق بشر نیز تابع آمریکا هستند و ابزارهای آن برای سیاست استعماری فرانو آن است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ادامه داد: وقتی در ایران اتفاقی می افتد این سازمان ها غوغا به پا می کنند، جلسات متعدد تشکیل می دهند و عملکرد ایران را محکوم می کنند اما حال شاهد آن هستیم کا برای اعتراضات و شرایط فعلی آمریکا اقدامی انجام نمی دهند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری دیگر جنایات آمریکا را کودتای ۲۸ مرداد، جنگ تحمیلی، تهدیدها، ترورها، تحریم ها و تشکیل گروه های تروریستی نام برد و گفت: آمریکا تنها آمریکا نیست، بلکه سمبل استعمار غرب و نقض حقوق بشر است.

وی، توضیحی یادآور شد: در دوره های مختلف تاریخی در طول دوره های استعمار غرب جنایات زیادی از سوی انگلیس و دیگر کشورهای غربی علیه بوشهر و مردم آن صورت گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری در پایان گفت: برای مقابله با این جریان تمامیت خواه یعنی آمریکا، با خدا بودن، مدیریت دانش بنیان، جهادی عمل کردن، ولایت مدار بودن، در صحنه حضور داشتن و از تهدید فرصت ساختن را باید جدی گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha