سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
وقف

حوزه/ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرمسار گفت: دومین وقف جدید در سال ۱۳۹۹ مربوط به شهرستان گرمسار ایجاد شد و در سامانه جامع اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه ثبت شد.

مصطفی ناظری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان اظهار داشت: واقف خیراندیش آقای قدمعلی قشقایی هم‌زمان با دهه مبارک کرامت در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرمسار حاضر شد و یک باب منزل مسکونی خود به مساحت ۳۵۰ مترمربع را وقف کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرمسار تصریح کرد: هرچند ارزش معنوی این کار خیرخواهانه این واقف خیراندیش با ریال و تومان قابل اندازه‌گیری نیست اما بر اساس عرف رایج محلی ارزش مادی این ملک مسکونی بالغ‌بر ۳ میلیارد و پانصد میلیون برآورد شده است.

وی افزود: این واقف خیراندیش نیت موقوفه خود را تأمین هزینه‌های تحصیل و دارو و درمان نیازمندان در شهرستان گرمسار تعیین کرده است.

ناظری خاطرنشان کرد: وقف سنتی کهن و جهانی به معنی بخشش پول یا ملک به شخص یا موسسه غیرانتفاعی است که منافع مربوط به این بخشش را به مصرف خاصی برساند.

وی تصریح کرد: بحمدالله در راستای اهداف سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص گسترش وقف در سطح جامعه امروزی و با توجه به اینکه جامعه اکنون نیازمند وقف با نیت‌های روز می‌باشد، شاهد گسترش روزافزون این سنت نیکو در جامعه و به‌خصوص در سطح شهرستان‌های گرمسار و آرادان هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha