جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ دیدار مدیر حوزه علمیه سمنان با رئیس دادگستری استان

حوزه/ رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: کنترل اجتماعی و حساسیت مردم نسبت به روند امور و بی تفاوت نبودن به فساد از جمله اقداماتی است که می تواند قوه قضائیه در مسیر فسادزدایی یاری کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، سید محسن مظهری، در دیدار با مدیر حوزه علمیه استان سمنان، با اشاره به اقدامات و وظایف قوه قضائیه اظهار داشت: حوزه سلامت اجتماعی که یکی از شرح وظایف قوه قضائیه است، یعنی پیشگیری از وقوع جرم و اینکه جامعه دچار آلودگی نشود که این مسئله با مشارکت مردم محقق می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان تصریح کرد: خود کنترلی و دعوت به تقوا که توسط روحانیت و ائمه جمعه به مردم گوشزد می‌شود نیز در همین مسیر است؛ یکی از موارد کنترل اجتماعی و نظارت عمومی و همگانی امر به معروف و نهی از منکر است و کنترل اجتماعی و حساسیت مردم نسبت به روند امور و بی تفاوت نبودن به فساد از جمله اقداماتی است که می تواند قوه قضائیه را در مسیر فسادزدایی یاری کند.

وی افزود: سلامت اجتماعی و کنترل اجتماعی از کج روی جامعه جلوگیری می کند و جرم به مثابه یک بیماری اجتماعی است و ما با مقابله و مبارزه با این بیماری آن را درمان می کنیم.

مظهری با بیان اینکه نقش مردم در عرصه کنترل اجتماعی انکار ناپذیر است، خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر از ارزشهایی است که نباید آن را فراموش کرد و همواره سعی شده است که در قوه قضائیه از گزارشگران فساد و کسانی که فساد را به اطلاع دستگاه قضاء برسانند حمایت شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha