جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جایزه برتر اسقف اعظم کانتربری به پیشوای مسلمان تعلق گرفت

حوزه/ عبدالچودری رئیس مسجد فیضان مدینه در شهر پیتربورو موفق به دریافت جایزه برتر اسقف اعظم کانتربری به خاطر فعالیت‌هایش در زمینه‌های میان ادیانی شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  peterboroughtoday، جایزه برتر اسقف اعظم کانتربری به یک پیشوای مسلمان در شهر پیتربورو در بریتانیا تعلق پیدا کرد.

عبدالچودری جایزه هوبرت والتر، نشان سالانه جاستین ولبی، اسقف اعظم کانتربری را به خاطر فعالیت‌هایش در راستای آشتی ملی و فعالیت‌های میان ادیانی دریافت کرد. امسال در کل ۳۲ جایزه مختلف از سوی کلیسای کانتربوری به شخصیت‌های مختلف در زمینه‌های متعدد از جمله تبلیغات، زندگی دینی، پاسداری دینی، اکومنیسم، الهایت و روابط بین ادیان اهداء گردید.

 دریافت کنندگان شامل افرادی از نیوزیلند ، کنیا و آمریکا و نیز تعدادی از افراد دیگر در انگلستان و ایرلند بود. آقای چودوری که رئیس مسجد فیضان مدینه و شورای مشترک مساجد پیتربورو است ، به خاطر کارهای برجسته در زمینه همکاری بین ادیان ، این جایزه را به دست آورد.

در بخش معرفی برندگان در مراسم آمده است: وی پس از حمله تروریستی به مساجد نیوزیلند، در برگزاری گردهمایی‌ها در پله‌های کلیسای جامعه پیتربورو نقش ایفاء کرد. سپس در پاسخ به حملات روز عید پاک ۲۰۱۹ به مسیحیان در سریلانکا، همبستگی مسلمانان را با مسیحیان اعلام کرد.

در ادامه این معرفی آمده است: او یک مرد محترم بسیار با مدارای مذهبی هست که حقیقتا متعهد به همکاری با اعضای دیگر جوامع دینی می‌باشد. وی حامی شدید همه فعالیت‌هایی است که می‌تواند افراد با ادیان مختلف را به هم دیگر نزدیک سازد  و معمولاً اولین کسی است که به دعوت اسقف برای برپایی رویدادهای بین ادیانی پاسخ می دهد.

 اسقف اعظم جاستین ولبی گفت:  این پنجمین سال اهدای جوایز است و تحت تاثیر فعالیت‌های بی‌نظیر دریافت کنندگان قرار گرفته‌ام. ، و من دائماً تحت تأثیر کارهایی قرار گرفته‌ام که دریافت کنندگان به ویژه در شرایط بحرانی انجام داده‌اند. همه آن‌ها پیروان عیسی مسیح نبوده‌اند، اما از طریق دین و اعتقادات مذهبی که داشته‌اند، آموخته‌اند که به پیروان ادیان دیگر احترام متقابل بگذارند و کرامت بشری را حفظ کنند که مسئله‌ای بسیار حیاتی برای سلامت معنوی و اجتماعی ما است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha